5 saker

1. När jag börjar bli bra på att skriva igen får jag inga kommentarer. :-P

2. Jessica, om du läser det här skriv till mig! Jag börjar undra vart du har tagit vägen, jag har smsat, mailat och skrivit kommentar på din blogg men får ingen respons... har försökt i två veckor nu, har du redan börjat flytta???

3. I torsdags förra veckan på SPCA var jag uppe i hönshuset och skulle byta tidningspappret i det bås där hönorna bajsar. Till min stora förtjusning hittade jag en tidning med en bild på Horst i. Givetvis la jag glatt ner pappret i båset och njöt av tanken på vad hönsen skulle göra där... så nu har jag fått lite hämnd på honom. Alltså är han lättare att hantera.

4. Min träningsvärk från igår tar död på mig. Jag gick och simmade idag i hopp om att värken skulle lätta men jag är rädd att det inte gjort saken bättre... frågan är om jag överlever passet imorgon! Håll tummarna.

5. I lördags såg jag King Arthur eftersom jag var själv hemma (Horst har den på CD). Jag vet att jag börjat se den här filmen förut (förmodligen med mamma) men slutat titta för den följde inte Arthursagan och jag var uttråkad. Men igår såg jag hela. Den är helt OK, lagom komplicerad för en kväll när man inte orkar tänka så mycket. Det som däremot fick mig att haja till var kärleken mellan Arthur och Guenivere. Arthur spelas av Clive Owen, född 1962 alltså ca 41 år gammal när filmen spelades in 2003. Guenivere är Keira Knightley, född 1985 och 18 år 2003. HALLÅ! 23 års mellanrum, GRATTIS! Äckligt om något. Keira var ju yngre då än jag är nu, blääää. Men så är Hollywood antar jag.


Tack för mig

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har vant oss av med att det finns inlägg så folk går väl inte in varje dag = färre kommentarer.



Att låta hönsen skita på Horst var onekligen en ljuv hämnd ha ha ha.



Att träna och gilla det är något som ger ett mycket suspekt intryck på mig. Jag misstänker alla som gör och säger det för att ljuga. Det ger ju så fint intryck att säga att det är jättekul och härligt att träna. Det är tråkigt och jobbigt så klockorna stannar enligt min fast åsikt. Sen att man måste är en annan sak. Att säga att det är kul är att lura sig själv :-). Men fortsätt med det du!



Jag håller utkik och skickar en massa mess på skype men det är tyst från dig tittar strängt. Jag börjar jobba i morgon så sen är det svårare att prata tyvärr.



Pussar och kramar en masse

Mamma

2009-08-11 @ 08:27:00
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Hallå Hansi,



Att papsi lyst med sin frånvaro här på bloggen beror enbart på att jag pysslat med en hel del annat (prioritering alltså), men naturligtvis också på den minskade frekvensen inlägg från dig. Att lägga in fler kommenterar än en på ett inlägg känns på något sätt lite tokigt:-)!



Kul hämnd mot Horst tyckar jag, lite woodo-stuk över det hela. Kan se framför mig hur en fågelskock flyger över honom också släpper väder, hehehehe.



Nu har jag kollat upp det jag skulle hos Kilroy. För det första kan du inte beställa studenkortet av dem, precis som det står. De skickar inte ut dessa utanför Norden. Däremot rekommenderade dem att du skulle beställa liknande kort av någon lokal studentresebyrå, typ Student Slite (tror jag de hette) eller STA. Hur som hels, det här med studentkort är en global företeelse och priset skall vara desamma. Visst kunde du beställa ett kort av Kilroy och be dem posta det till Mjölby, för att sedan eftersändas, men det blir bara krångligt och tar sannolikt mycket längre tid. Det andra gällde Biljettnumret på din utresa. Kilroy kan hjälpa dig med det, via ex. bokn.referensen. Ev. kunde du även använda dig av den vid nybeställning, men det kan du testa alt. välja själv att kontakta dem med via mejl!



Farsan har nu bara tre semesterdagar kvar...suck, sen börjar höstlunken igen och mina brottningsmatcher med SJ och SL. Banverket bygger om mellan Läggesta och Södertälje så jag får antingen åka via Västerås eller byta till Buss i Strängnäs för att sedan byta tillbaka till tåg i Södertälje. Så har man tänkt att lösa livet för oss pendlare fram till mitten av oktober. Som om det inte är nog, så har SL stängt av tunnelbanan mellan T-Centralen och Rådhuset. Så jag får ta ersättningsbuss fram till September nånting!!

Tyck synd om papsi!



Många pussar och kramar

Papsi;-)

P.S. Träna på du, det kan bara vara bra för din kondis och dina muskler:-)D.S.!

2009-08-11 @ 12:06:20
Postat av: Papsi;-)

Glömde kommenterar ålders skillnaden mellan King Arthur och Guenivere.

Hanna, de är skådisar, har du glömt de!?

Sedan spelar de en epok då det faktiskt var vanligt att unga tjejer giftes bort med gamla gubbar. Det innebär inte att det är O-äckligt, men det kan knappast Hollywood belastas för!?



Puss igen;-)!

2009-08-11 @ 12:11:40
Postat av: Hilding

HAHAHAHAHAHA! Gud va jag skratta åt din hämnd! Åh herregud! OCh anledningen till att jag inte lagt in nåt är pga lan o då täner man ju inte kan jag lova =) Men nu skriver jag! Hämden där kommer jag nog tänka på och fnissa åt väldgt länge, haha!

2009-08-14 @ 20:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0