Ändan täckt

Nu, efter många många veckors "planering", har jag äntligen inhandlat DVD-R skivor och medans jag skriver är alla mina Nya Zealand bilder på väg in på en liten skiva. Det ni! Så nu "får" datorn krasha, mitt liv skulle gå under om den gjorde det men alla mina bilder är i vilket fall säkra...

Vädret är helt åt pipsvängen idag, bara en massa spöregn. Kl är snart två och det har regnat konstant sedan kl 10, det ser inte ut att ändra sig heller så jag stannar inne idag. Suck. Trist. Visserligen blev det lite tid på SPCA men vi blev snabbt klara idag så jag var hemma kvart i tolv.
Det är SPCA Cupcake Day imorgon så jag har gjort en sats vanliga och en sats glutenfria chokladmuffins men minimarshmallows i. De glutenfria blev rätt misslyckade... de svällde i ungnen av okänd anledning så det är alldeles uppblåsta, jag fick ta ut plåten gång på gång för att skrapa i smeten som svälde ut. Efter 15 min orkade jag inte bry mig längre så nu är de ute och står i kylen, jag hoppas de kommer vara ätbara. De ska ju trots allt säljas imorgon!

Igår kväll såg jag Superman II som är den film jag såg som liten. Det var intressant. Alla scener var så otroligt "familiar" och jag känner igen i princip allt. Men nu ser man ju filmen ur ett helt annat perspektiv än jag gjorde då. Gene Hackman t ex är urkul som Lex Luthor, vilket jag inte alls minns. Men men.

Den tyska gästen anlände i fredags, en underlig typ. Har inte alla hästar hemma; säger jag snällt. Jag undrar hur han ska klara sig själv. Pratar ju i princip ingen engelska alls. Hm. Jaja, inte mitt bekymmer.

Kommentarer
Postat av: Almie

Åh vad jag saknar dig just nu... Jag lovar, vi måste snacka på skype snart!

2009-08-30 @ 13:12:20
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hilding

Vrf är du inte inne på skype? Bara att ringa om du loggar in ^^ Har läst en del nu, har knappt läst på en vecka för jag har inte haft ork när jag kommit hem! =(

2009-08-30 @ 20:48:19
Postat av: Karin

jag blev skiiiiitsugen på muffins nu när jag läste ditt inlägg!

2009-08-31 @ 20:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0