Bilder från Abel Tasman National Park

Sååå, här kommer bilderna från igår. Eller ett urval av bilder i vilket fall, jag tog alldeles för många...
(De två första bilderna på mig har jag tagit med självutlösaren haha. Jag har experimenterat med den, minst sagt! Inge vidare bilder men man har ju dokumenterat vart man har varit i alla fall)

  
  
  
  
 

Jag fick inviga frostskrapan i morse, det var lite spännande att stå mitt i augusti och frysa fingrarna av sig när man skrapar bilrutorna men det var en upplevelse det också.

Idag fick det bli inviga-nya-kameran-dagen. Oj det var mycket nytt att lära sig. Det kommer bli rätt spännande att se bilderna efter varandra i datorn för jag blir betydligt bättre mot slutet när jag äntligen listat ut hur jag ska använda exponeringen. Det blev X antal överexponerade vita bilder i början haha... Allting slutade lyckligt dock när jag hittat mitt nya fotoställe, nämligen ca 800 m mot Rabbit Island här ifrån. På vänster sida om vägen finns en grusplätt och där har någon ställt en gammal röd (liten) bil. Den är utan tak och allting inne i den har man tagit ut och en buske växer där. Denna gamla bil har blivit världens hak för traktens insekter, eller småkrypsinvånare (spindlar framförallt). Detta är alltså världens drömställe att ta roliga småkrypsbilder på. Spindlar är äckliga men väldigt fotogeniska, detsamma gäller deras hem spindelnäten. Så det blev en hel del spindelbilder och jag träffade även en nyckelpiga så han fick också gå modell för mig.

Till min stora frustration kan jag inte överföra mina bilder till datorn! Jag har gått igenom handbokens register rubrik för rubrik sjutioelva gånger men inte hittat vart det står om överföring av bilderna. När jag kopplar kameran och gör som jag brukar med min andra kommer inget program upp som frågar ifall jag vill överföra bilderna. Eftersom min andra kamera också är Canon tycker man att mitt vanliga överföringsprogram borde känns igen en annan Canonkamera men icke.
Jag satt i 40min och trixade runt utan resultat, mitt tålamod tog slut så jag gav upp och väntar istället (inte så) tålmodigt på att ringa Mats och be om hjälp. Kl är nu tio i fem på eftermiddagen så jag måste vänta några timmar till innan jag kan ringa.

Pust. Förhoppningsvis löser jag mina problem snart!


Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Fina bilder som vanligt, för min del tycker jag du agerar som ett fotoproffs. Glöm inte att bild 5 och 6 inte går att förstora!



Kramiz;-)

2009-08-11 @ 19:42:34
Postat av: Anonym

Gudskelov va jobbigt det ska va att ladda bilderna! MEn fina är dom så man får väll vänta den tid det tar i alla fall =)

2009-08-14 @ 20:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0