Fixat!

TJOHO! Nu har jag fixat hela Christchurch resan, det gick förvånandsvärt fort och utan några bekymmer, jag undrar vad haken är/blir...
Så lördag den 12 September tar jag en buss från Nelson till Christchurch väldigt tidigt på morgonen. Jag kommer fram runt 6 i Christchurch. Jag har bokat tre nätter på YHA. Söndag morgon blir jag upphämtad och åker ut till Edoras vilket lär ta hela dagen. Måndag blir upptäcka lite Christchurch och förhoppningsvis det här. Det jag behöver lösa är hur jag ska ta mig ut, men jag ringer nog dem på måndag och frågar. Det låter verkligen superkul så jag bör ju göra det. Tisdagen den 15 åker jag tillbaka hit till Nelson och har huset helt för mig själv.

Det jag inte har fixat är min Nelson Lakes National Park - Hamner Springs bilresa. Jag har räknat ut att det är 36 mil ner ungefär, så det blir 72 mil fram och tillbaka. Bensin alltså... Har inte bokat något rum i Hamner eftersom jag måste bestämma vilken dag jag ska åka först. Hmm, vi får se hur jag gör.

Pappa, jag utmanar dig på armbrytningsmatch. Prepare to loose when I come home!

UPPDATERING
Justines bebis är en liten flicka!!! Jag blir alldeles till mig och ser verkligen fram till den lilles ankomst. Hade givetvis varit spännande med en pojke också men i alla fall... Kul i alla fall!

Kommentarer
Postat av: Hanna

YAY! Christchurch! YHA, värsta partyhostelet ju, vi kollade internet där ;-)



Kul med lite adrenalinkick också, du börjar ju bli en riktig NYa Zealändare... ;-)

2009-08-21 @ 16:23:02
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Papsi;-)

Hanna, utmaningen är accepterad...hmmm...jag får kanske börja träna lite själv då´ra:-)?!



Kramiz, papsi;-)

2009-08-21 @ 17:41:57
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Mamm

Berätta vad du gjort efteråt - inte före. Nu ska jag alltså ligga och oroa mig för:

-läskiga linbanor

-strömmar i havet (man får inte simma ut i havet)

- hajar

-vattenormar

-att du går vilse i nationalparker

-att du går vilse och blir attackerad av läskiga insekter och får otäcka sjukdomar

- att du är ute på äventyr själv och inte har förstånd att hålla dig inne vid mörkrets inbrott

-allt annat som jag inte kommit på än



Pussar och kramar

Din oroliga Mamma

2009-08-23 @ 10:49:59
URL: http://w

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0