Ingen förslappning här

Nej, jag är allt annat än förslappad. Det är snarare tvärtom, jag håller mig så pass sysselsatt att jag inte har en stund över att skriva. Nu har jag dock tid över, torsdag kväll...

Så vad har hänt?
- Fergus har tappat sin första tand.
- Horst och Justine har nu köpt biljetter för sin semester, de åker till Rarotonga den 12 September och är borta en vecka. - Jag ska köpa mina bussbiljetter till Christchurch, boka hostels och Edoras resan (förhoppningsvis imorgon).
- Fitnessboxningen har blivit populär (kvällslektionerna) så Donna kommer också ha morgonlektioner på lördagar. Går jag två gånger i veckan är det gratis tredje lektionen så i fortsättningen blir det boxning lördagmorgonar också. Inte varje lördag eftersom jag har Fergus och Kate varannan lördag förmiddag men det blir varannan vecka i vilket fall. 
- Nästa fredag får vi en inneboende i ett par veckor. Horst har dragit hit en tysk kille som precis avslutat sitt "apprenticeship" som kock i tyskland så han kommer hit för att jobba på restaurangen över sommaren. Men han börjar inte jobba förens i början av oktober så han är lite tidig och behöver därför tak över huvudet tills han hittat ett eget ställe. Så idag började jag och Kate superstäda "the sunroom" där han kommer få sova. Det rummet är en röra. I hörnet står en liten skranglig bokhylla fylld med Horsts skit. Papper och saker av alla möjliga slag som bara var inslängt där. Perfekt boende för spindlar, jag och Kate hittat MÅNGA! USH. Tyvärr kan jag ju inte gå igenom Horsts prylar och slänga allt onödigt skräp så det var bara att lägga in allt i hyllan igen. Suck. Ordningsfreaket i mig gillade det inte förstås.
- När jag har tid över tar jag den älskade systemkameran ut på en liten cykeltur och trycker bilder på högvarv. RAW-filer är väldigt stora så sakta men säkert fyller jag min hårddisk... att föra över till CD-skivor kommer kosta mig enorma summor, får inte plats många bilder på en CD. Detta är lite betryckande, jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.
- Bilder kommer upp på fotosidan snart!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fitness hanna nu då =) Logga in på skype snart då så kan jag berätta om skolan etc, ska försöka vara tillgänlig så mykt som möjligt!

2009-08-20 @ 16:12:08
Postat av: Hilding

Nu glömde jag skriva namn men antar att du fatta att det var jag xD

2009-08-20 @ 16:12:44
Postat av: Papsi;-)

Hanna jag trodde du hade gått upp i rök:-).

Pusst, men nu vet jag att så inte var fallet...hihihi...

Tycker det är kul att höra att du har många aktiviteter för dig om dagarna, inte minst när det kommer till gymnastiska. Du vet att papsi tycker att du borde röra på dig mer. Inte för att jag tycker att du viktmässigt i behov av det, utan snarare på dina muskler som skriker så fort man tar på dem.

Jag förväntar mig en vältänad dotter som kommer hem i maj-10;-).



Snälla meddela när vi kan skypa, jag har lite abstinens!



Kramiz, papsi;-)

2009-08-20 @ 22:48:44
URL: http://sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0