Skäms Hanna!

Nu har jag varit lite dålig på att skriva igen (surprise, surprise!). Återigen har det med "inspiration" att göra. När jag stängt av datorn och lägger mig ner för att sova så surrar huvudet av inlägg jag vill skriva, jag kan tänka ihop ett helt inlägg innan jag somnat. Jag lovar att om jag skulle ta upp datorn i de lägena så skulle det inte göra någon skillnad. Skulle ändå stirra tomt på skärmen och inte kunna få fram ett ord.

Vad ska jag berätta? Finns inte sådär överdrivet mycket att berätta. Jag har börjat simma igen. Andra fredagen blev det förra veckan. Skulle ha simmat i tisdags också men då var ju Kate sjuk. Imorgon blir det simningen alltså. Det är otroligt skönt, önskar att jag kunde göra det varje dag. Men det blir lite dyrt ($6 per gång). Har varit i kontakt med Donna som ska ha "gym classes" på ett gym ute i Stoke. Boxning och den sortens träning, hon skulle ringa när en klass är ihopsamlad så det blir den här veckan förhoppningsvis eller nästa. Då kommer jag börja med det två gånger i veckan så simning får bli en gång i veckan... pengarna rinner iväg, det blir tillsammans $21 i veckan på simning och träning. Men jag lyckas fortfarande spara ihop till min semester! Den ser ut att bli ungefär mellan 11 - 21 September. Så fort det är bekräftat köper jag bussbiljetter till Christchurch, beställer resan ut till "Edoras" och mina besparingar kommer POFF vara borta. :-) Intressant det där med pengar eller vad säger ni?

Tills vidare väntar jag på min kamera som skickades i torsdags. Posten har något så modernt som "Brev och paket- spårning så jag kan hålla koll på vart mitt paket befinner sig.

DatumMeddelande
3 aug kl 07:44Posten, Försändelsen har exporterats
3 aug kl 03:32UPK Malmö, Posten har tagit emot försändelsen
3 aug kl 03:22Malmö, Sorterad
2 aug kl 19:48Jönköping, Sorterad
31 jul kl 15:42Motala, Posten har tagit emot försändelsen
31 jul kl 13:44Motala Lb, Posten har tagit emot försändelsen
30 jul kl 16:57Posten Företag Mjölby, Posten har tagit emot försändelsen
30 jul kl 16:57 Posten Företag Mjölby, Inlämnat efter sista inlämningstid. Försändelsen kan bli försenad

Så förhoppningsvis befinner sig kameran på ett flyg på väg hit nu, så då borde paketet landa på onsdag. Jag gissar att jag får en liten lapp om att ta ut paketet på måndag nästa vecka! Håll tummarna för att det kommer tidigare.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Känner jag igen det där med färdiga inlägg när man ligger med huvudet på kudden??? Näe......Om jag gör. När jag skrev på uppsatsen gjorde jag till slut så att jag låg och skrev anteckningarna i sängen, på sidan och bara korta meningar/anteckningar. Men jädrar vilken användning jag hade för det. Sen dess har jag inte gjort om det - givetvis.

Det är kameraspännande framöver.

Dagens svensklärartips: "Vart" handlar om riktning och inget annat (t ex "vart ska du gå"). Var handlar om lokalitet. Med andra ord: "var min kamera befinner sig" och inget annat. Suck :-)

2009-08-03 @ 10:57:46
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Godkväll Hanna,



Papsi kom aldrig hem som planerat igår söndag så det blev ingen skype, vi får göra nytt försök i veckan.



Simma lugnt!

Papsi;-)

2009-08-03 @ 23:16:36
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Jessika

Hej Hanna!

Vi skickar en liten hälsning från Ljungsbro.

Hoppas du har det bra!?

Kram från Jessika och Robert

2009-08-04 @ 22:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0