Toppen!

Ok det har varit en väldigt bra dag idag! Eftersom igår (fredag) var som en lördag så visste jag inte alls vad jag skulle hitta på idag. Frågade Justine och hon tyckte att jag skulle åka ut till Abel Tasman National Park. Behövde lägga ut $20 på bensin men det kunde det kanske vara värt tänkte jag. Hade tänkt spara nationalparken till sommaren men det skadar ju inte att besöka den lite tidigare så iväg åkte jag (med packad lunch).
Jag och kartor fungerar inte så bra ihop och det självklart satt jag flera gånger och tänkte "Nu har du åkt helt åt helsike" men jag kom fram till slut!



Som ni ser på kartan här åkte jag längs kusten. från Richmond, förbi Mapua, Kina och Motueka.... det var efter Motueka det blev lite problem. Min destination var Marahau och min "skräck" var ju att råka hamna på vägen mot Takaka, alltså uppför bergen inte längs kusten... hela resan dit tog ungefär en timme. Man åker så långt man kan komma och sen är man i Marahau och där börjar Abel Tasman. :-) Jag gick ungefär 2,5km in på Costal Track. Följer du hela tracken runt så tar det ett par dagar enligt skyltar (om man inte är världens hurtiggubbe). Så det finns campingplatser längs vägen.

Jag gick i vilket fall till Tinline Bay och tillbaka. I Tinline Bay var Hanna nästan i paradiset. Det var läskigt. Jag spelade givetvis in lite grann. Jag är medveten om att jag säger "vackert" ungefär tre gånger men jag var faktiskt helt ställd och då är inte ordförrådet på topp så det så.
Anledningen till att jag "viskar" är att bakom mig går stigen och när folk kommer hör man ganska bra, jag kände inte för att höras upp till stigen. "Galen svensk pratar med sig själv i Tinline Bay!" Så ni får ursäkta. Märket på näsan är från när jag rev mig själv förra helgen.

 

Bilder från mina äventyr kommer senare!

Så när jag kom hem vid kvart i fyra så står ett paket framför dörren... gissa va det var!!! :-D EXTAS! Det var kameran förstås, varför den levererades på en lördag fattar jag inte men jag bryr mig inte för nu är den här! TJOHO! Det var bättre än julafton. Isskrapan var också välkommen, nu hoppas jag på frost imorgon så jag får använda den.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej Hanna!

Ja, jag kan inget annat än att hålla med det.....det är verkligen vackert. Jag blev väldigt avis......Jag gillar själv också sådana här utflykter och i Croatien finns en Nationalpark som heter Plitvička Jezera (Plitvicesjöarna) När jag och Benny var där så var vi i himmelriket, absolut det vackraste som jag har sett. Deras hemsida är

http://www.np-plitvicka-jezera.hr/eng/index.php



Kommer du åt någon gång så åk dit på besök. Nu ska jag leta upp mina bilder som jag tog där......kanske jag ska lägga upp dom på nätet igen :-)

Kramiz Lotta

2009-08-08 @ 09:39:52
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: SOFIA

Fin blogg! titta gärna in min och säg vad du tycker :D

2009-08-08 @ 10:28:39
URL: http://elodia.blogg.se/
Postat av: Mats

Bra att kameran är framme och jag hoppas den fortfarande är hel. Mejla mig om det är något du behöver hjälp med. Det mesta står förvisso i manualen, men det kan ju behövas lite vägleding ibland.

Jag försökte gå igenom kameran innan vi skickade den och jag gjorde bl.a. rent sensorn. Eftersom du bara har ett objektiv så bör du undvika att ta bort det, så blir damm på sensorn inte några problem.

2009-08-08 @ 20:36:08
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Hilding

HAHA! "Galen svensk pratar med sig själv" gud va jag skratta! xD Jo man kan inte neka till att det var vakert där, jag fick lust att bada :o Haha hoppas du får nått kul att fota med kameran dårå!

2009-08-09 @ 03:27:46
Postat av: Mamma

Finns det inte hajar i vattnet???? Gulp - jag tycker inte om sådana....Och högvatten ska man ta reda på för det kan vara hur farligt som helst. Oroliga mammor är som de är.

Många pussar och kramar

Mamma

P.S. Bäst var "jag blir nästan avundsjuk på mig själv"...he he he. Men visst är det underbart vackert.

2009-08-09 @ 22:00:57
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0