Blä

Onsdag, 2 December, kl 16:55

Vilka jobbiga 24 timmar det har varit. Igår kväll såg jag 2012 på bio och kom inte hem förens vid nästan exakt midnatt. Filmen sög förresten, se den inte! Knappt värd att ladda ner. Två och en halv timme späckad med kliché efter kliché efter kliché, jisses. Den innehöll allt: Skilda föräldrar som hittar varandra igen, övermodiga/smarta barn, ca 100 i sista sekunden ögonblick, en osympatisk (rysk) biljonär som blir hjälte innan han dör, en ung rysk golddigger (med en hund som alltid ska räddas), en svart president, en stark pappa-dotter relation, en galen radiopratare, en tjock och girig politiker... ska jag fortsätta? Nae, den förtjänar inte mer av min tid eller ett större inlägg här i bloggen.

Så jag började få ont i halsen igår kväll men hoppades att det var något tillfällit, icke. Vaknade i morse och kände mig allmänt pissig så jag har suttit/legat inne hela dagen (det har regnat och åskat så mitt samvete har inte varit så dåligt för det). Tänkte först gå till boxningen men när jag började känna mig febrig insåg jag att det inte var en bra idé. Istället åkte jag och hyrde film efter jag lämnat barnen. Onsdag är specialdag, då får man två nysläppta filmer för $8 så jag hyrde Land of the Lost och Star Trek.
Jag såg Land of the Lost i förmiddags. Efter att ha sett ett antal urdålig och pinsamt barnsliga Will Farrell filmer borde jag insatt att även den här skulle vara skräp. Men Anna Friel är så söt så jag ville se den endå... jag plågade mig igenom den eftersom jag betalt för den. Dålig humor på högsta nivå.
Star Trek ser jag nog ikväll. Den har jag lite högre förhoppningar på...

Just nu sitter jag och kollar kläder på TradeMe, Nya Zeelands Tradera. Hittat två säljare som har MASSOR av kläder jag vill ha! Vintagekläder alltihop, "tyvärr" är mycket av det jag vill ha för litet (nog bra det, annars kan jag spendera hela min resekassa på kläder, lätt). Men några auktioner ligger på favoritlistan... inte för att jag har några pengar, men hittar jag något jag vill ha så är det svårt att låta bli. Jag spenderar ju så lite pengar på kläder nu för tiden, jag saknar det. Jag längtar hem till Lindex också, äckligt mycket faktiskt.
Så nu ska jag återgå till det och senare även till min bok.


Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Men hej Hanna, såg dig på skypen men du försvann!

Men med tanke på vad du skrivit så kanske du inte mådde så bra? Trist! Hoppas det inte är nått långlivat utan nått som blåser över lika snabby som det kom. Här hemma är det pandemi-hysteri kring Bacon-feber´n (svininfulensan). Vet inte hur masmedia hanterar det hos er, down under!



Alexandra ska få spruta på skolan nästa vecka, för min egna del så hoppar jag över. Föga överraskande kanske. Jag é inte mycke för sånt.



En fundering jag har kring allt ditt filmtittande, har du inte sett alla filmer snart!?

Inte för att jag förstår att du gillar och titta utan just det faktum att det knappt kan finnas något kvar som är sevärt!?



Alexandra har slagit in dina julklappar idag, vi ska väl försöka posta de här i veckan så att du hinner få det till jul:-)!



Puss-puss älskade dötter och krya på dig!

Papsi;-)

2009-12-02 @ 21:40:04
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Hilding

HAHAHA! Gillar dina kommentarer om 2012 och jo det värkar verkligen kliché och förutsägbar!

2009-12-03 @ 07:38:14
Postat av: Hilding

HAHAHA! Gillar dina kommentarer om 2012 och jo det värkar verkligen kliché och förutsägbar!

2009-12-03 @ 07:38:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0