Fantastiska Kaiteriteri

Söndag, 20 December, kl 17:00

Idag gick inte alls som planerat! Det var tänkt att jag och Natalie skulle gå en lång walkway uppe i bergen och få se lite Sagan om Ringen- platser men icke. När jag kom tillbaka från SPCA berättade jag mina planer för Lisa som var här och hon utbrast genast att det inte lät som någon bra idé. Tydligen tar det typ 1 timme att åka upp till Mount Arthur så hon rekomenderade att ha det som en dagsfärd och inte en eftermiddagsresa.
Vad hände instället? Natalie kom hit och vid 1 hade vi bestämt att vi åker upp till Kaiteriteri och går en 1,5 timmes walkway där längs stranden. På grund av blåsten och väderprognos som berättade om regn så packade vi bara kamera och begav oss iväg. När vi rundar hörnet och kommer ut till Kaiteriteri Beach tappar vi båda hakan och utbrister "OH MY GOD!" Jag har varit i Kaiteriteri en gång förut, gå tillbaka till ett inlägg i början på juni och titta på bilderna där. Aldrig i min vildaste fantasi trodde jag att det skulle vara så vackert nu som det var. Både Natalie och jag ångrade att vi inte tagit med oss badkläder, men det får väll bli en annan dag. Har jag tur (och känner att jag kan lägga ut bensinpengarna) åker jag ut dit igen på tisdag.

Dessa bilder är nog inte alls rättvisa, men ni får ett hum om hur fint det var (ÄR!).

   
  

Kan också berätta att jag var och såg Avatar igår, det var riktigt häftigt! Ingen orginell historia och man listade väll ut slutet ganska snabbt men det gör inget, för special effekterna är to die for. Jag hade hoppats på häftigare 3D effekter men det är väldigt coolt i vilket fall.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Paradisiskt! MEn snett verkar det vara i NZ ha ha ha.

Du har inga kläder säger du ibland. Well, jag har lastat ur dina garderober och jag kan verkligen inte hålla med. Garderoberna ska bli vita inuti btw. Hilding håller på och flyttar in i ditt rum. Lugn bara lugn. Han kommer att få superstäda innan han får flytta in i sitt renoverade rum.



Många pussar och kramar

Mamma

2009-12-20 @ 12:39:48
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Hilding

HELVETE!!! Jag köper biljett till näst Nya Zeeland flyg och tar med mej badbyxor! Asså shit.. Nu blir jag avis xD

2009-12-21 @ 17:36:30
Postat av: Papsi;-)

Tjaba Hanna,



Helt underbara bilder och vilken plats! Vem längtar inte till denna oas? Här hemma har vi visserligen en RIKTIG jul, med 3-4 dm snö och en temperatur som pendlar mellan -5 och -15.

Igår var glädjens dag, vintersolståndet!! Nu går vi mot ljusare tider igen, säger en annan som längtar efter midsommar:-)!



Ifall du avundas oss som har RIKTIG vinter så kan jag påminna om avigsidan. Hilding är på väg till Eskilstuna ikväll. Tja i eftermiddag var det egentligen tänkt. Någonstans på väg till Norrköping revs en kontaktledning ned. Hilding skulle ah åkt 14.32 från Norrköping, det senaste budet är att han får åka 17.40! Han är INTE glad, kan jag säga!



Imorgon åker vi ut till Ärla som sagt var för att fira jul. Hilding och farfar är med. Vi kommer hem på juldagen igen någon gång på eftermiddagen. Kanske kan Skypa då eller på annandags morgon (Svensk tid)?



God Jul älskade dotter, Alexandra, Åsa och Rut hälsar. Hoppas du får en trevlig juldag hos din tränare (glömt namnet).



Bamsekram

Papsi;-)

2009-12-22 @ 17:18:13
URL: http://www.sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0