Inlägg nr 101

Fredag, 4 December, kl 07:30

Förra inlägget var inlägg 100, det glömde jag att skriva!
Star Trek var en jättebra film förresten. Jag kan i princip inte hitta något att hacka på... den var bara jättebra rakt igenom. Den har dock inte gjort mig intresserad att se de andra Star Trek filmerna eller tv-serien, trots att jag gillade det som liten. Men det är helt enkelt för att jag är alldeles för van vid dagens specialeffekter, jag skulle inte klara av att se det gamla haha.

Så igår morse på SPCA tokgullade jag med de fem långhåriga kattungarna. Jag satte mig på betonggolvet i deras "rum/bur" och alla fem kom skuttande. De sprang mellan benen, runt kring benen, upp på axlarna och armarna och var allmänt kattungeaktiga. Det var bara en liten flicka som inte var intresserad av att leka utan enbart av att kela. Först klättrade hon upp på axlarna och stod där och tryckte ett tag, sedan tog jag ner henne och la henne i knät. Samtidigt som de andra fyra sprang runt låg hon i knät lutad mot mig och försökte sova. Hur jag än lyfte upp henne och försökte lägga om henne fortsatte hon bara och tog det lugnt. Hon vakande en stund och tittade på mig och mjauade i ett par minuter innan hon fortsatte sova. Needless to say I fell in love.
Jag satt kvar på betonggolvet tills jag tappade känseln i de bakre delarna, alltså efter sisådär 45 minuter. Det var svårt att slita sig kan jag säga men om jag har tur är några av dem kvar imorgon när jag tänkte åka in igen och hjälpa till. Även på söndag.

Vid lunch igår fick jag oväntat frågan av Lisa (från restaurangen) om jag kunde passa hennes barn under kvällen. Jag ville ju gå till boxningen som jag bara gått till EN gång den här veckan men jag kunde ju inte tacka nej till lite pengar. Lisas barn Alice och Thomas är väldigt trevilga. Alice går i Fergus klass och Thomas är två år äldre tror jag, han är 8 år har jag för mig. Eftersom jag varit med dem förrut så gick allting bra. Jag kom vid 7 tiden och vid 8 fick de gå och lägga sig. Sen tittade jag på TV, LYX! Det var jättekul trots att det inte fanns ett smack att se. Eller jag såg Nyheterna, det var uppfriskande.
Kvällens överaskning blev att jag fick $25 av Lisa, mer än dubbelt av vad jag trodde! Jag var bara där i tre timmar, men jag tackade och bockade. Tyvärr kan pengarna inte gå ner direkt i sparpåsen, det är i princip ingen bensin kvar i bilen och jag får inga pengar att fylla på med förens på måndag. Suck. Men men, det är som det är det.

Idag vet jag inte vad jag ska göra, vädret ser bra ut nu men om jag ska kunna åka till SPCA imorgon och på söndag blir det inget bilåkande idag.

Förresten är det idag 101 dagar kvar tills jag åker hem. =)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hade en söt liten kattunge velat KELA med mej ock somna i mitt knä hade jag ju fan DÖTT!! Utan o blinka hade jäveln åkt ner i fickan.. Dom vill ju aldrig kela dom rackarna =(

2009-12-04 @ 07:35:41
Postat av: Mamma

Jabba för stålar! Kanske väntar det mer av den varan - hoppas jag i alla fall.



One hundred and on and counting :-)

Pussar och kramar i mängd

Mamma

2009-12-04 @ 12:51:36
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Mamma

Och inte kan jag stava heller....suck.

2009-12-04 @ 12:52:17
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0