Jobbiga barn

Onsdag, 30 September, kl 17:40

Fortsättning på mina anteckningar från igår…

Vad mer kan jag berätta? På Julaftons kväll åkte jag, Horst och Justine hem till Sylwia med Christian, Natalie och Raul (tyskarna från restaurangen). Det var tyvärr inte så överdrivet roligt. Borde ha förstått det för när vi har umgåtts förut blir det alltid likadant. Med Justine och mig som de enda ”outsiders” blir samtalen väldigt tysk-dominerat vilket är lagom roande för Justine och aptrist för mig. Det slutar alltid med att tyskarna har vansinnigt roligt och jag sitter tyst och låtsas som att jag har det också. Trots upprepade försök att delta i samtalen lyckas jag aldrig. Det är ingen som lyssnar.

Anyways, Julfirandet hos Donna i fredags var superbra. Väldigt trevligt och Donnas familj var väldigt välkomnande (familj = man och 17- årig son). Förutom att äta och ha allmänt trevligt åkte vi till Cable Bay och njöt av kvällssolen och värmen på stranden. Senare på kvällen såg vi Nyckeln till Frihet (jag fattar fortfarande inte hur den kan ligga etta på röstlistan på IMDB) som gick på TV. Jag kom hem vid 11- tiden.

I lördags gick jag på bio för att komma ut ur huset (massa människor på besök, sånt orkar jag inte med). Det gick inget intressant så det slutade med att jag såg en fransk film, familjedrama typ. Franska filmer tenderar ofta att vara bra, jag älskar dialogerna! Ingen annan tycker det dock, jag hade salongen för mig själv hehe.

Till något helt annat! Jag har nu läst klart Southern Vampire Series om Sookie Stackhouse. 9 böcker och en novellsamling. På en måndag. Så spännande var de böckerna! Mycket underhållande så jag längtar efter nästa bok i serien som kommer i Maj. Kan inte säga detta utan att påpeka att böckerna är tusen gånger bättre än tv-serien.

Queenstown bussbiljetterna är inköpta, det blev en dyr affär; $125. Efter mycket debatt med mig själv bestämde jag mig slutligen för att inte stanna en extra dag i Christchurch för att åka till Akaroa och simma med delfiner. Det blir för ekonomitajt. Istället fokuserar jag på Queenstown!

Kan tillägga så här på kvällen att jag ÄLSKAR FERGUS OCH KATE. Vilka underbara barn när man jämför med vissa andra... host. Travis och Hadlee är verkligen urtråkiga barn, jag tog dem till lekparken och det var kul i 4 minuter! För Travis, Hadlee satt på en bänk. Jag tog dem till marknaden i Richmond men då ville de bara har glass, vilket de fick men det var ju över på några minuter det också. Så imorgon tänker jag inte ens anstränga mig, de får spela Wii hela dagen for all I care. Jag ser på TV och rensar bilder på datorn då. Kuljul, en dag till sen är det över! Men på fredag ska jag städa hos Lisa och här, förhoppningsvis spenderar jag lördag med Donna + familj.

På begäran av pappa kommer här min resplan för min semester i Januari när Kate och Fergus är hos sin pappa i två veckor.

13 januari
Åker jag till Marahau där Abel Tasman National Park ”börjar”. Jag går upp längs kusten ungefär 13 km till Anchorage Bay. Kl 4 blir jag upphämtad (vid Anchorage Bay) och åker ut till en båt som ligger där. Det blir middag, en sovplats och frukost på båten.

14 januari
Beroende på kostnad av en båtresa, så går jag antingen vidare upp längs kusten till Tonga Bay och tar en båt tillbaka eller så går jag tillbaka till Marahau. Sen kör jag till Takaka, förmodligen stannar jag vid Takaka Hill och ser mig omkring. Jag sover i Nirvana Lodge.

15 januari
Ser mig omkring i Takaka, det finns ett par walkways jag kan gå. Senare kör jag längs kusten ut till Totaranui som är en strand i Abel Tasman National Bark. Stannar vid Awaroa Bay och Wainui inlet (och Wainui falls). En natt till i Nirvana Lodge.

16 januari
Åker till Pupu Springs och sen vidare till Collingwood och Farewell Spit. Beroende på väder och hur lång tid allting tar åker jag tillbaka och sover i Takaka eller åker hem.

Sen har jag två dagsresor jag vill göra under resten av semestern men det får bli när vädret tillåter. En dag ut till Mount Arthur och en dag vid St Arnaud där Nelson Lakes National Park ligger.
Nu vet du allt pappa. ;-)

 


Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Tack älskade dotter, för den tydliga semesterplanen! Förmodar att du inte kommer att komma åt internet något under dessa dagar!? Lär väl knappast drälla av internetcafér där du är!



Tråkigt att du tvingas prioritera bort delfinerna, men räcker inte pengarna till så gör dem inte det. Jag hade nog valt dem före bungy-jumpet:-)



Imorgon är det årets sista dag, och vi firar den i all stillhet själva, Åsa, Alexandra och jag. Vi hade bjudit in Sussie och Andreas men då det inte gick att ordna med hundvakt så fick vi lägga den planen på is.



Hoppas att du får ett gott slut och om vi inte hörs på skypen, så säger jag det nu. Gott Nytt År älskade dotter!



Bamsekram från papsi;-)

2009-12-30 @ 17:23:16
URL: http://www.sodertaljesk.se
Postat av: Mamma

Du kommer att ångra dig om du inte simmar med delfinerna. Gör det bara!

Många kramar och pussar

Mamma

2009-12-30 @ 18:20:53
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0