Någon har förhoppningsvis roligt

Måndag, 7 December, kl ?

Vilken äckligt jobbig dag! Allting började ganska bra med boxning i morse, solade och läste fortsättningen på True Blood vid lunchtid och sedan åkte jag in till Richmond för att hämta Fergus och Kate. Då gick allting nedför. Det började med att jag skulle kolla hur mycket pengar jag hade på mitt konto eftersom Justine automatiskt överför pengar varje måndag till mig. Bankomaten visade att jag hade 50 cent på kontot, grattis. Jag gick vidare mot skolan och så får jag ett sms från min bank. Smset säger att jag har minus på kontot och är skyldig banken 25 cent. VA?! Jag ringer banken och får prata med kundtjänst, tydligen kostar det 75 cent att kolla hur mycket pengar man har på kontot. Grattis igen. Om jag inte går in och betalar banken 25 cent innan halv tolv (på natten) så kommer ytterligare avgifter. Mitt problem? Jag har inga kontanter med mig, allting gick till att fylla på bilen med bensin. Samla tankarna Hanna, hur ska du få kontanter? Jo du går in på Pak n Save och köper något och ber dem dra extra så att du får ut pengar. FEL! Det gick inte eftersom här på knäpp Nya Zeeland så räknas mitt kort som ett kreditkort och då går det inte att göra så! Suck. Så med ungarna i släptåg kör jag till banken för att prata med dem. Kl är runt fyra och det är ganska mycket trafik, jag misslyckas med en fickparkering, tappar tålamodet och kör ut igen för att sedan köra in på en väldigt smal gata för att komma till en parkering. POFF säger det! Jag blir livrädd, nu har jag repat upp halva bilen och försäkringer täcker säkert inget. Jag springer ut och ser att jag har pajjat däcket. Luften sipprar ut… great, just great. Ringer Horst och Justine som kommer 40min senare till räddning, vi byter däcket och Horst skrattar och säger att däcket inte går att reparera, alltså får jag dra mig in till en bilverkstad imorgon och KÖPA ett nytt däck! SVORDOM. Jag går till banken i alla fall för att prata med dem, men då är det stängt. Nu hoppas jag att Gud har lekt djävul tillräckligt mycket för mig idag och att min ”lön” överförs innan halv tolv i natt så att jag inte får ytterligare avgifter imorgon för att jag är skyldig banken 25 cent…

Så Justine och Horst tar barnen, jag kör hem innan dem och så kommer de små problemen… t ex att de inte köpt min havre så att jag inte kan äta gröt under veckan, inte heller min keso som är min huvudsakliga proteinkälla. Trots att jag tidigare bett dem att inte köpa chilismaksatt tonfisk har de köpt flera burkar av det. Imorgon får jag helt enkelt gå och köpa gröt  och keso själv, som om det inte räcker att jag köper min egen müsli och köpte min egen mat typ hela förra veckan. ARGHHHHHH

Jag sitter här och sliter håret i frustration över allt. URK.
Needless to say så har jag inte gjort någon ny header än.


Kommentarer
Postat av: Hilding

Fyfan.. låter inte som om det var någon vidare dag =/ Kanske inte hjälper dej så mycket men det går i alla fall bra i skolan, fick precis MVG på provt i näringslära, YES! Det går alltså mycket bättre än vad det brukade göra på vifolka, så du kan vara stolt över din bror =) Hoppas det löser sig alltihop..

2009-12-07 @ 14:53:11
Postat av: Almie

Usch, I feel your pain! Ibland är hela världen bara emot en! Särskilt tråkigt var ju det där med däcket, vilken himla otur! Och Horst, den jäkeln... Hoppas turen har vänt och att problemen löste sig till slut! Kram

2009-12-07 @ 19:49:40
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är väl inte du som ska pröjsa däcket får jag sannerligen hoppas för då jävlar ringer jag och telefonmördar tysken.

Sen har jag lust att göra det i alla fall för det är inte meningen att du ska betala din mat!!! Föri h-e så kan de väl köpa så billiga saker som keso och havregryn. Säg att du måste åka hem för du har inte råd att betala för att arbeta hos dem längre!



Pussar och kramar

Mamma

2009-12-07 @ 21:38:53
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0