Visst blev det bra

Torsdag, 31 december, kl 22:33

Vad kan man säga om året 2009, det var så otroligt mycket bättre än 2008!
Det har varit ett väldigt livsändrande år, jag är så långt ifrån samma person nu som jag var den 31 december 2008. Det här skrev jag då:

2008 har varit i jäkla pissår, precis som 2004 och 2005. Imorgon (i natt) kommer ett nytt år och det är bäst för den att det är bra! Jag har tagit för mycket skit, jag förtjänar ett bra 2009. THIS IS MY YEAR! Tycker att det är min tur att ha det bra, så nu jävlar anamma.

Visst har det varit tillfällen (tidigare) i år då jag varit glad för att jag är Hanna Bjärnlid. Men alla de negativa sakerna tar liksom över, det är väll mänskligt. Men seriöst, ingen jag känner kan påstå att något har gått som det ska för mig i år.

Nae, nu glömmer vi 2008 och hoppas att saker ska gå bättre 2009, gör det inte det så kan jag lova er att jag hänger mig i tid till sommaren!

Jaa, det här året har varit mitt år på många sätt. Det gick som jag ville. I januari fick jag jobb, inte på det konventionella sättet med ett trevligt schema och en anständig månadslön men ett jobb hur som helst, som jag tyckte väldigt mycket om framförallt.
Och hux flux kom jag till Nya Zeeland, det hade jag aldrig trott för 365 dagar sedan! Den bästa tiden här har jag framför mig hoppas jag. Med semestrarna menar jag.
Sen är det ju hemresa och jag fortsätter jobba i Vadstena, jag längtar väldigt mycket efter det! Innan man vet ordet av är det sommar och så ska man börja universitetet. Wow. Val i september också. 2010 blir ett spännande år. Jag ska bli bättre på att blogga också, tjoflöjt! (en bild per månad nedanför)




PS. Jag vet att det är kallt hemma, men det kan ni gott ha när jag frös och ni njöt i sommras mowahahaha Nae, jag ska inte vara elak. Jag tänker på er, det kommer säkerligen vara kallt som attan när jag kommer hem också.


Kommentarer
Postat av: Hilding

Det är MER än kallt! Fyfan säger jag bara, sommar året runt ska det vara.. Lite vår också!

2010-01-02 @ 13:41:19
Postat av: Mamma

Bilden längst ner till höger är kanonfin (de andra har jag ju berömt förut). Att renovera är tom tråkigare än att städa - skriv upp det och kom ihåg till du själv skaffar hus. Hildings golv är garanterat det sista vi slipar själva. Det är värt stålarna att slippa.

Många pussar och kramar

Mamma

2010-01-02 @ 17:07:07
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Halloj Hanna,



God fortsättning på det nya åter!

Vi hoppas alla att 2010 blir minst lika bra som 2009.



Alexandra blev både förvånad och glad över att se sig själv på din blogg:-).



Jag tänkte på det här med delfinsimningen. Hur mycket pengar behövs för att du skall kunna klämma in det i programmet? Tycker att det vore en smärre katastrof att missa ett sådant event när du väl är down under!



Papsi får väl gå runt och skramla med bössan på byhålan:-)!



Nu när vi har passerat nyår och din hemresa inte är allt för långt bort, så får jag väl säga det!? Papsi längtar till att du kommer hem gumman:-)!!



Down under är nu count down:-)!



Puss & kram!

Papsi;-)

2010-01-02 @ 19:45:37
URL: http://www.sodertaljesk.se
Postat av: Papsi;-)

Slarviga jag åter = året :-)

2010-01-02 @ 19:46:38
URL: http://www.sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0