Äntligen!

Det var på tiden, äntligen fungerar Internet som vanligt. Justine ringde Telecom (som leverar internet) för att fråga vad som hänt, tydligen var det som Justine redan gissat: den här månadens internetförbrukning var nådd. Jaha? Ni förstår, här på Nya Zeeland har man inte obegränsat Internet, man har en viss tillåten förbrukning. Det innebär att YouTube i princip är out of the question för det tar mycket. Suck. Den 18e varje månad återställs allt. Justine beställde något som skulle hjälpa mig/oss hålla koll på hur mycket man förbrukat så att man vet hur mycket man har kvar osv osv. Vi får väll se hur det blir.

Nu kommer alla bilder jag inte kunnat lägga upp.

 
Den här fågeln ser man lite då och då, Mats; vad är det för något?

  
Från när vi var i Mapua i måndags. Barnen på bild (inte så bra jag vet). Nummer två är en mås, det kryllar alltid av måsar vid vattnet. Sista bilden är en sjöhäst inne på akvariet, de är sådana löjligt charmiga djur och väldigt underhållande att titta på. Jag undrar om man kan ha sådana hemma i ett akvarium...

   
Fuchsia Walkway från i tisdags. Första bilden är för att visa hur det ser ut på sådana här "bush walkways". Av någon anledning visar båda bilder en rak stig, vilket den är typ aldrig. De sista två bilderna är utsikten!


Några bilder på himlen som häpnar flera gånger i veckan.
   

Gick upp till Center of New Zealand igår, återigen var utsikten strålande.
  

PUST! Det får räcka för idag. :-)
När jag/vi hyr film så hyr vi på United Video. Jag var inne där i Nelson igår och de hade utförsäljning av DVDer. $4 st, superbra. Köpte Charlie's Angels, det står på DVD: "WARNING NTSC IMPORT This DVD will only play on a MULTI ZONE PLAYER not a zone free or de-zoned player." Ok tänker jag, får väll titta på datorn om den inte funkar i DVD-spelaren. FEL! DVDen går inte att spela i datorn heller, fatta min frustration. Inte för att jag slösat $4 utan för att DVDn ligger på byrån och jag kan inte se den. Morr.
Jag får väll se de andra DVDerna jag köpte, Elizabethtown och The Calcium Kid.

PS. Mamma du ska se "Keeping Mum", du kommer älska den!

Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Hallå Hanna, härligt att få se lite av dina bilder igen. Det är en sagolik natur på NZ, det kan man inte säga annat om. Men deras sätt att distribuera internettjänster känns inte speciellt "modernt". När det gäller DVD:n, tror du inte att det skulle fungera med att ladda ner en DVD:decoder!?



Kul att höra att det fungerat väl med barnen, en dag i alla fall, till att börja med. Du ska väl snart börja kurserna? Var det inte den 22:a eller nått sånt?



Farsan gnetar på med jobb å jobb å jobb, två veckor till sen ska det väl bli lite semester till hoppas jag. Vädret är hyggligt för att vara en Svensk sommar. Temp. ute pendlar runt 20-25 grader på dagarna. Men inomhus är det värre. Vi har konstant en 28-30 grader, pussst.



Puss och kram från papsi;-)

2009-07-19 @ 10:17:25
Postat av: Hanna

Åh, Elisabethtown. Helt underbar!

2009-07-19 @ 11:03:12
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Mats

Hej Hanna

Fågeln ser ut att vara en häger (Heron på engelska), men ändå inte riktigt samma häger som vi har här i Sverige. Som vanligt så är det nog en speciell art som bara finns på Nya Zeeland.

Den art som vi har här i Sverige kallas Gråhäger och heter Ardea cinerea på latin.

2009-07-20 @ 23:40:25
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Hilding

WOW vilken natur asså! Jag som hatar naturen gillar det där t.o.m! xD OCh vad ä det för speciellt med deras himmel som gör den sådär cool? vi har ju aldrig så -.-' Staden som du tog kort på föresten e det den som ni bor närmast? är jag efterbliven? OCh hur gåre med sims 3, ska du köpa det eller inte? =)

2009-07-21 @ 21:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0