Blaha

Har som vanligt inte mycket att säga. Fotografi-kursen var trevlig så den kommer bli lyckad, teckningskursen måste jag tyvärr avsluta... men jag får i vilket fall $85 till sparkontot, det får finansiera min uppkommande semester! Har nämligen fått en veckas semester i början av September. Horst och Justine vill ta lite ledigt så då får jag också göra det... förmodligen åker jag ner till Christchurch ett par dagar och besöker Edoras.

Horst kommer tillbaka idag, han är på väg till Nelson från Auckland nu så Justine ska hämta honom vid fyra. Stackaren kommer dock hem till en function. Så fort han är upphämtad ska de båda iväg och förbereda för deras första catering.
Han har ju inte varit här på över tre veckor, jag hoppas han kommer tillbaka som en mer ödmjuk man, nu när han träffat sin son för första gången på ett och ett halvt år. Lite deprimerad lär han nog vara  när han kommer tillbaka till ett hushåll där han inte kan laga kött varje dag... jag tycker det ska bli skönt att slippa laga middag i alla fall.

Åkte ut till Rabbit island igår (igen) för att gå en långpromenad längs stranden. Kameran följde med förstås. Till skillnad från när jag varit där förut var det nu högvatten. Detta resulterade i att det låg MÄNGDER med snäckor överallt. Många av dem var fortfarande stängda så de låg lite krabater i många av dem. Alla låg i klungor så det såg nästan overkligt ut, som att man köpt en påse exotiska snäckor och bara hällt ut ungefär. Såg även mina vänner ostronätarna.


  
 

Nu ska jag återgå till min bok. Läste boken Out av Natsuo Kirino för ett par veckor sedan och var helt förtrollad, nu läser jag hennes andra bok Grotesque. Tyvärr är de här två hennes enda översatta böcker, jag som vill läsa mer! Lyckligtvis är den här ganska tjock, ca 450 sidor men jag lär ha läst ut den innan nästa helg. Löjligt spännande.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Du skriver SVENGELSKA! Det heter inte uppkommande semester din tönt!

Väldigt fina bilder dock.

Pussar och kramar

Mamma

2009-07-26 @ 12:51:52
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Hallåj dottern!



Hur gick det med den där adventure-prylen som du skulle ringa om? Jättenyfiken!



Förstår att det inte är lätt att knopa ihop text till en blogg var eviga dag. Man behöver inspiration också.



Nu ska farsan jobba en vecka till bara, sen blir det två veckors semester till, yheepiee!!



Pussar & kramar från papsi;-)

2009-07-26 @ 22:47:10
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Anonym

Semester.. Får mej att tänka på att min sådan snart är slut, usch! Och jag känner på mej att mamma kommer kommentera tiden jag la in denna kommentar, om hon nu kommer se det. Jag kan inte rå för det, är man nattmänniska så är man! Hur konstigt det än må låta så mår jag inte bra av att lägga mej tidigt.. Det är säkert xD

2009-07-27 @ 01:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0