Här river vi comfortzones

Ok, jag vet inte vart jag ska börja riktigt. Erin är en jättesöt tjej (25) som jobbar på restaurangen, administrativt arbete. Hon och hennes syster Jessica (23) bor här i Appleby med sina föräldrar, de kommer från Kalifornien. För ett par veckor sedan frågade Erin om jag ville hänga med henne och Jessica ut på någon "singles night" inne i Nelson, desperat efter ett socialt liv tackar jag självklart ja. Inte hade jag en aning om vad det var för något men en upplevelse skulle det bli tänkte jag. Så i måndags ringde Erin och dubbelkollade att jag fortfarande var på och visst var jag det. Pickup kl 6, fortfarande utan att veta vad någonting innebar...


Så igår (lördag) blev jag hämtad kl 6 av Erin och Jessica, vi åkte in till Nelson och diskuterade vad vi skulle göra, de verkade inte heller helt insatta på vad "singles night" innebar. Singles Night = Speeddating. SPEEDDATING!!! Jag var nästan gråtfärdig, så vi satt och fnittrade för att peppa upp oss själva. Jessicas kompis Brian var också där. Vi var först på plats så vi fick varsitt bord bredvid varandra och en lapp med kolumner som sa "Name and number" (killens namn och hans tilldelade nummer), "Yes or No" (ifall man var intresserad) och "Comments". Så tjejerna skulle sitta och killarna (ok, männen) skulle gå runt. Har ni sett det här på film eller TV så vet ni ungefär hur det var. Så fyra minuter pratstund och sedan skulle man bestämma om man gillade människan eller inte. Ehhhhh. Om båda skrev in "Yes" på varandra så får man ett mail med den personens e-mail och nummer. Oj.


Så enligt Erin var åldergräns mellan 18-30 vilket HADE varit bra, men jag tvivlar starkt på att de höll det. En gubbe som gillade Erin (creepy, känslorna var givetvis inte besvarade) sa att han var 47 så... mm. Det var... intressant. Vi var 19 personer totalt. Det visade sig att alla hade typ blivit dragna dit av "någon annan" så alla tyckte det var konstigt. Visst var det knäppt. Erin gillade Zane som var rugbyspelare, Jessica gillade Hamish (som senare "hängde" med oss hela kvällen) och jag tyckte alla var för gamla för att kunna ses som en bra kontakt in i Nelsons sociala nätverk. Men det var ju ganska kul ändå.


Runt halv nio gick vi till Shark Club där man spelar biljard, Jessicas kompis Brian är typ halvproffsig i biljard och Erin och Jessica gillar att spela så där var vi ett tag tillsammans med Hamish-snubben och Chris som också kom från speeddating-saken. Även Erins kompis Ashley hängde på. Runt elva gick vi vidare till ett annat ställe som heter Little Rock, där spelade de äckligt hög musik och alla dansade, det var skitkul att titta på. Folk har inga hämningar ibland! HAHA


Det slutade med att vi lämnade Nelson vid halv två... jag låg i sängen halv tre och kunde inte sova för min blåsa gör uppror mot mig för tillfället. Halv sju vaknade jag och kan inte somna om så då gick jag upp efter tre timmars sömn. Gäsp. Så ut till SPCA idag! Det var uppiggande dock, jag älskar SPCA.


Nu är kl snart ett och jag måste ta en tupplur om jag ska orka resten av dagen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag kan inte sluta skratta.....Gissa om jag hade velat vara en fluga på väggen (det är svårt att skriva för tårarna sprutar) eller ännu bättre: fått filma alltihop från att du förstod vad det var till själva grejen.

Jag kan inte för mitt liv begripa hur det ser ut i skallen på den som kom på speed-dejting (nu måsta jar slratta uigen). Har det någonsin lyckats för någon???



Många pussar och kramar

Från en vilt fnissande moder

2009-07-12 @ 10:16:32
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Hilding

Om jag ska vara helt ärligt, så förstår jag inte riktigt hur du inte kunde förstå ungefär vad det var när du hör "singlesnight" xD Det är väll som det låter, en kväll för folk som är singlar och letar efter "partner"? Dock hade inte jag varit beredd på att behöva skriva "yes" eller "no" på någon lapp! xD Hahaha, lite smått barnsligt om du frågar mej..Kul att du fick lite kul sent in på natten i alla fall och hur du klarar att gå upp 3 timmar efter du laggt dej, det kommer nog återstå som ett mysterium! Citat från Full frys:



Evy: Sture, det finns möe saker i vårat universum som du ALDRIG kommer begripe di på!



Sture: Du har rätt Evy (Hanna).. Och du e en av dom >=)

2009-07-12 @ 13:18:14
Postat av: Papsi;-)

Hallå Hanna!



Du bryter den ena komfortzonen efter den andra, bergsklättring i trosor och nu SPEEDDATING!? Vad det blir härnäst törs jag inte tänka på:-)! Kul tycker jag i alla fall att det är att du tycks lära känna lite fler människor än bara familjen. Hoppas att nån eller flera av dem kan hålla över tiden.



Sååå är farsans första semesterperiod till ända...suck. Ska tillbaks och jobba imorgon igen och tre veckor framåt. Sista veckan har vi varit i Elsas hus utanför Ärla, medan hon kuskade runt på en sightseeing i norr. Ute och gick morgonpromenader med Midas både i sol och regnrusk, samt "fixat" lite med Elsas rabatter. Det fanns en hel del kirschkål och a-lot-of rötter, skottkärra efter skottkärra i från denna lilla rabatt. Helt otroligt att det fanns någon jord kvar när vi var klara.



Har suttit och väntat på att vi skulle "skypa" ikväll som jag trodde vi bestämde senast. Men nu börjar mina ögon gå i kors. Vi får helt enkelt höras en annan dag min tös.



Må så gott, Alexandra och Åsa hälsar!

Puss och kram från Papsi;-)

2009-07-12 @ 22:12:06
Postat av: Almie

Förlåt. Jag älskar dig men jag kan inte sluta skratta. You go girl!!! Haha! ;)

2009-07-13 @ 21:16:11
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Hanna!

Här kommer jag inrusande för att berätta att Lancelot har blivit morfar igen. Eva fick 5 små hjärtegryn den 12/7, och dom är bara för söta. Bilder finns på hemsidan och även lite på bloggen.

Ha det gott

Kramizar från Lotta och alla i Tawallisgänget

2009-07-14 @ 12:29:08
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Nilla

HAHAHAHAHA OMG!!!! fy fan vad roligt! Sorry man jag kan verkligen se hela scenen framför mig, helt underbart :D go Hanna! Vi måste så skypa! Jag håller mig inloggad rund 22.23 tiden så det är bara att trilla in någon dag! love you <3

2009-07-14 @ 16:51:34
URL: http://lovleyeleganse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0