Jättesuck + lycka = väldigt långt inlägg

Sitter här vid köksbordet, kl är halv fem och jag är helt slutkörd. Vill lägga mig ner och dö ungefär. Upp kl 7 i morse, iväg kl halv nio med Kate och Fergus. Fergus till skola och sedan Kate in till Richmond mall för att köpa present till Fergus kompis som har födelsedagskalas på söndag... Underhålla Kate en stund, kl 10 åkte vi tillbaka till Richmond School (där Fergus går) för att i gymnastiksalen ha terminsavslutning för alla dagisbarn. Vid kvart i tolv var det vidare in till mataffärn och handla mat med Kate. Jag vet verkligen varför jag inte tar med mig barnen och handlar nu! Även om Kate ändå uppförde sig OK så är det rätt påfrestande att se efter henne, försöka ta sig framåt och hitta allt man sa ha på samma gång... efter en timme kom vi ut, var tillbaka här vid kvart i ett, snabb lunch för oss båda sedan hänga tvätt och börja städa och göra iordning för gäster som kommer ikväll. Halv tre åker vi tillbaka in till Richmond och hämtar Fergus. Det är aldrig roligt, att få Kate och Fergus som springer åt vart sitt håll i lekparken (på skolgården) att komma  med är en mardröm ibland. De senaste två veckorna har jag gett upp att försöka få med dem. Jag tar med mig en bok, sitter på bänken och läser 20-30min när de flesta barnen har gått och det är enklare att få med dem båda. Notera enklare, inte enkelt. Var jag så här svår att få med hem från fritids??? Jisses.
Anyways, tillbaka hit och fixa det sista. Har nu satt mig ner ordentligt för första gången på hela dagen. Justine kommer nu, klockan fem...

Lördag morgon
Fick avsluta där när Justine kom. Vi började laga mat och få barnen in i duschen osv osv. Jag hoppade in i duschen och sen fick  vi gäster från Christchurch (Justines vän Vicky, hennes partner och hennes son) när jag krånglade med mamma på Skype. Eughh... Ok så göra mig iordning för kl nio var jag inbjuden hem till Danielle som jag inte berättat om. Träffade Danielle i måndags på SPCA, visade sig att även hon är ny i Nelson, flyttade precis hit med sin pojkvän från Auckland. Hon är utbildad zoolog men fortfarande arbetslös så hon arbetar ganska mycket på SPCA. Hon och hennes pojkvän försökte samla folk för att träffas hos dem för att lära känna Nelson-bor. Även hon klagade på att det inte verkar finnas så många unga häromkring. Så utan att veta vad jag gav mig in på körde jag hem till henne igår kl nio.
Det blev väldigt lyckat i slutändan! Danielles kompis från Auckland var där (och hälsade på), hon var jättetrevlig och rolig. Danielles kompis Lee som också precis flyttat ner till Nelson var väldigt spontan och hade bjudit in alla han träffat i princip, haha. Så några arbetskamrater till honom kom. Det roliga var att han hade träffat en tjej på något tax refunds ställe (är det bank?? Vet inte). Han hade i vilket fall börjat snacka med henne och de båda hade klagat på att det va tråkigt så han hade bjudit in henne. Alice hette hon och världens trevligaste tjej(/kvinna?!). Väldigt intressant också, hon var munk i tre år, hela buddistmunk köret alltså. Jättefascinerande, hon hade hoppat av för att henne sprituella ledare hade sagt att hon hade annat att "accomplish in her life". Hon var tydligen 31 så inte jätteung men ung till sinnet och hur underbar som helst. Hon bor tillsammans med Sara (24 år, från Conneticut) ute i Kaiteriteri och jag hade jättetrevligt med dem. Utbytte mailadresser och telefonnummer. Jippi! Speciellt med Sara hade jag roligt med, vi var lika to say the least...

- Gillar Harry Potter CHECK
- Avgudar Sagan om Ringen CHECK
- Gillar att teckna/måla CHECK
- Vegetarian CHECK

Tyvärr åker hon till staterna nästa vecka, familjegrejjer tydligen, men hon kommer tillbaka den 17 augusti så jag har förhoppningar.

Så för att sumera allt så hade jag en lyckad kväll trots den hårda dagen. Kom tillbaka efter midnatt och nu sitter jag här kl 9 och har lite fri tid fram tills tolv då jag ska hämta Fergus. Måste hitta på något att göra med honom...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul!!! Med festen alltså. Det låter som du träffade en massa intressanta människor.

När Hilding var liten och skulle från dagis så fick jag vänta bra länge. Ibland fick jag sitta på honom för att få på honom overallen för han skulle inte gå hem inte. Att tålmodigt vänta är nog det enda rätta misstänker jag. Samtidigt är det kul att läsa om dina vedermödor. Där ser du hur det kan vara he he he. Du var i och för sig oftast rätt samarbetsvillig. Eller också lider jag av dåligt minne :-)

Vi har slungat lite honung som var alldeles gul och smakar mums. Och så har vi varit på Heda marken idag med Birgitta och Folke. Dessutom har vi hunnit med att starta drottningodling på föreningen och slappa i sängen. Värmen skulle bli lugnare var det någon korkad metrolog som sa (ursäkta alla okorkade metrologer) men det stämmer inte. Några grader kanske men det är eländigt varmt fortfarande.

Många pussar och kramar

Mamma

2009-07-04 @ 20:14:13
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Hilding

Haha det värkar vara ett litet helvete med dom små kräken ^^ Du får väll bara ta o stå ut ;)



Kul i alla fall att det värkar komma in lite "unga" personer i bilden, sånt e alltid trevligt =) KLockan e nu 03:51 så nu ska jag ta o kolla på my name is earl (1 avsnitt bara tror jag) och sen gå o lägga mej =) Heido!

2009-07-05 @ 03:52:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0