Sjuk, någon?

Ugh, vilken jobbig dag. Jag duschade igår kväll men glömde (too much information, I know) att raka benen och jag skulle ju simma idag. Eftersom det är lite mer befolkat här än i Vadstena vill man ju inte känna sig dubbelt obekväm: i badkläder och orakade ben på varandra är alltså för mycket. Så jag ställde klockan på 6 så att jag kunde gå upp före alla andra för att ta en snabbis in i duschen. Snabbt som attan (för att inte ta slut på varmvatten eftersom både Horst och Justine duschar på morgonen) gick det och fort ut ur duschen. Eftersom jag inte vill gå halvnäck genom korridoren (någon kanske vaknar) så fick jag torka av mig och klä på mig inne i det superfuktiga badrummet. Vanligtvis blir man väldigt torr om benen efter man rakat sig så man måste smörja in sig med lotion, men det fick ju vänta. Så jag torkar av benen med en sträv handduk, AJ valfritt svärord!!!!!!!! På med jeansen i alla fall. Det är förens ungefär en kvart senare när jag ska smörja in benen som jag märker att jag har sår på benen. Över hela mitt högra ben har jag sår med massa trevligt torkat blod. Toppen. Alltså, när jag drog handduken över måste jag ha dragit med massa hud. Nice. Så jag har varit superöm hela dagen.

Så.... när Horst och Justine kommer in i köket vid halv sju så visar det sig att de varit uppe hela natten med Kate som spytt var och varannan timme. Där sprack min dag. Snabbt fick jag köra in Fergus, stannade förbi Paperplus för att köpa ett frimärke och sen tillbaka hit för att byta av Horst och Justine. Kate sov när jag kom men hon vaknade straxt över tio och sen dess har jag fått sitta med henne i sängen och i vardagsrummet. Det var verkligen synd om henne, någon slags maginfluensa har hon fått. Inge roligt, stackaren. Så det blev lite spyor hit och dit. När Horst och Justine kom tillbaka kl halv fyra började hon kvickna till. Jag hoppas hon mår bra inatt och imorgon så att det inte blir något långvarigt, det är inte lätt i den åldern.

Nu kommer dagens ilandsproblem, förbered er! När jag köpte frimärket så satte tanten frimärket mellan Air Mail klistermärket och pappret klistermärket satt på. Alltså, när jag tog bort frimärket gick det ju sönder. IDIOT (tanten)! Så jag ska in imorgon och skälla.


Att Horst är tillbaka är inget trevligt heller, han har varit här i knappt 48 timmar och jag är redan trött på honom. GRRR


Det här ville jag göra, vilken dröm, det var för bra för att vara sant. Givetvis är kursen måndag - torsdag mellan nio och fyra, när jag jobbar. BLÄ!


Slutsats? IDAG SÖG! Det enda som kan göra allt värre är om jag vaknar om ett par timmar och märker att Kate har smittat mig...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej gumman

Ledsen att vi inte kunde prata. Hoppas Kate mår bättre för maginfluensa - urk - det räcker så bra med vanliga magproblem.

Hmmm..vad är det med dig och Horst? Jag har inte förstått att han är så pestig?! Du får förklara för mig vid tillfälle.

Den där kursen...gratis?????!!!!! Det verkar väldigt konstigt. Är det förtäckt vit slavhandel som du blir frigiven ifrån eller vad. Jag blir myyyyycket misstänksam.

Lancelots kattungar var kanonsöta. Alla kattungar var kanonsöta - jag vill ha allihop. Fast några mer än andra men jag vet inte om jag skulle kunna välja.....Frankie....Fjodor....Freddie.....Felicity.

Jag vill ha alla Lancelots och sen vill jag ha de två bruna; Clooney och Heath också.

Många pussar och kramar

Mamma

2009-07-28 @ 17:37:10
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Lotta

Hejsan!

Heheheh.....ja din kära mor blev nog lite förälskad här, medan din käre bror somnade i fotöljen :-) Du bara MÅSTE gå in och läsa min blogg......varför ser du :-)



Hoppas att du slipper bli sjuk.....det är aldrig kul.



Kramizar och nosepussar i massor

Lotta & ALLA KIZZARNA

2009-07-28 @ 20:53:59
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Nilla

Alltså orakade ben på en badplats ajabaja Hanna :P haha nej vars men jag håller med om att benen blir torra och det svider! Speciellt i saltvatten. Men du är det inte vinter på NZ nu? då kan man väl inte bada ute, eller skulle nu till en simmhall? jag är förvirrad :P

2009-07-28 @ 21:02:54
URL: http://lovleyeleganse.blogg.se/
Postat av: Hilding

Japp.. jag somnade i fotöljen hos lotta xD varför? jag hade sovit i dryga 3-4 timmar och fotöljen var skön xD Hos lotta blev man bjuden på en underbar smörgåstårta (som jag tog 3 rätt så bra bitar av) och man fick leka lite med små söta kattungar.. Usch, dom borde förbjudas!! Men du får ta och förklara för mej om det här med horst också, vad det är som gör han så jobbig :S Logga in på skype, jag e inne iprincip 24/7 så RING för jag ser inte när du e online (jag står jämt som upptagen).

2009-07-28 @ 22:25:43
Postat av: Papsi;-)

Godkväll Hanna, pappa är i Stockholm och jobbar imorgon fredag och jag åker direkt till Ärla efter jobbet. Så om vi ska skypa så får det bli på söndag. Vi kommer hem vid 12.00-tiden Svensk tid, borde rimligen vara kväll hos dig då!?



Många kramar och pussar!

Papsi;-)

2009-07-30 @ 23:09:19
Postat av: Magdalena Bluhme

Hej Hanna! Så roligt att få följa din resa och dina upplevelser. Särskilkt roligt var det att få se ditt rum och dina inköp. Min bror bodde på Nya Zealand, när han var i din ålder, under ett skolår. Han beskrev de kyliga vintrarna och kortbyxorna han var tvungen att bära till skolan, med stor inlevelse. Du verkar hitta ett fungerande liv i detta, för dig, nya land. Du har verkligen en stor förmåga att fånga andras intresse i dina berättelser. Jag kommer att följa din blogg framöver. Stor kram och lycka till med framtiden. Magdalena

2009-07-31 @ 14:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0