Tröööööögt

Internet har den senaste veckan varit helt åt helsike så jag har inte kunnat besöka några hemsidor alls, grr. Har knappt lyckats kolla mailen, kunde inte lägga upp blogginlägget jag skrev igår men här är det. Skrevs under dagen i onsdags. (Det blir tyvärr inga bilder som jag planerat eftersom Internet är alldeles för segt, skulle bara krasha).



I måndags hade jag den första riktigt bra dagen med barnen. Vi åkte till Mapua (miniby) som ligger ungefär 20 minuters bildväg från oss. Där har de ett akvarium och några caféer längs havet i den vik där det ligger. Vi spenderade några timmar där. Satt ute i solen och åt lunch, gick ner på stranden en stund och sedan upp till akvariet. Jag hade kul med dem för en gångs skull. På vägen tillbaka somnade båda i bilen och på kvällen introducerade jag "magic". Magic är när man filma och klipper så att det ser ut som att man försvinner. De var väldigt förtjusta. Det blev en tolv timmars dag för mig! Justine kom hem sent. Gissa om jag var trött.

Igår klättrade jag i berg igen. Fuchsia Walkway ledde mig upp på toppen där utsikten var häpnadsväckande. Jag gjorde en liten video precis när jag kommit upp men som sagt, Internet suger just nu så jag kan inte lägga upp den på YouTube Två timmar tog det i vilket fall. Jag spenderade alltså min lediga tid på att klättra i berg haha (Justine hade barnen).

Jag belönade mig själv med sushi. Sushistället i Richmond Mall är jättebra. Det är som ett snabbmatsstället, man köper färdiglagad sushi som ligger i plastkartonger. De sorter jag har köpt (åt även på min födelsedag) är California Rolls (8 bitar) och Salmon Rolls (4 bitar). $13 kost det bara, det är 5 kr biten! Superbilligt och mycket godare än det man köper hemma. Riset är perfekt, mums.

Ikäll ska jag ÄNTLIGEN se Harry Potter! Suck, två års väntan och jag lär inte gilla den mer än någon annan film jag sett men ändå. Spännande



Harry Potter var sisådär, som vanligt alltså. Ändå väldigt rättvis mot boken vilket de sällan är. More later!

Kommentarer
Postat av: Hilding

Jag måste ta och se den filmen sen när den kommer ut på film, men det blir antagligen nerladdat xD (orka köpa? :S) Jag e i köping nu och nåra kompisar gick och såg den tydligen.. De hade varierande åsikter om den xD (varjerabde? mamma, döda mej inte.. -.-) Kul i alla fall att du haft kul med barnen, hoppas det blir mer sånt! =)

2009-07-17 @ 22:23:30
Postat av: Mamma

Jag saknar dina bilder mycket men det är ju inte mycket att göra när internet krånglar. Morr!



Hilding och hur han skriver ska jag ta tag i i höst. Jag klarar nästan inte av att läsa eländet!



Skitkul att det börjar funka bra med barnen - vi får prata mer om det på skype.



Många pussar och kramar

Mamma

2009-07-18 @ 08:23:54
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0