Allmän babbel

Hm, ja jag är lite inaktiv med bloggandet nu jag vet. Helt enkelt för att det är så pass ansträngande att skriva ^^' Man måste ju leverera också, inte bara flumma på.

Mina dagar börjar bli rutinmässiga nu, jag har t o m ett schema jag följer. Jag hade helgen ledig dock, från lördag eftermiddag tills nu kl halv tio måndag. I lördags blev jag stolt över mig själv när jag tog bilen in till Nelson och hittade enda in i city, parkerade och hittade ut därifrån också! Jag som har noll lokalsinne. Mitt uppdrag i Nelson var att hitta skor eftersom det är löjligt trist att bara ha två par (jag räknar inte in mina sandaler eftersom det inte är säsong). Höll på att ramla ner i "köpa-sådant-jag-inte-behöver"- träsket när jag var inne i en affär och var på väg att köpa två par jeans för $99. Visst, jag behöver jeans eftersom jag har lämnat alla hemma men skor var mer akut. Det blev två par skor varav ena paret måste bytas då dragkedjan är paj. Båda skorna är stövlar för alla som är intresserade! *host*

Sen tillbringade jag hela kvällen själv här i huset. Från att jag kom tillbaka från Nelson vid fyra fram tills jag gick och la mig kl halv tolv. Horst och Justine hade någon "function" så de blev lite sena. Justine trodde att de skulle vara tillbaka vid nio men icke. Jag väntade ju på dem annars hade jag gått och lagt mig tidigare, Internet la ju av vid åtta. Fick i vilket fall chansen att läsa ut Angels & Demons, det var trevligt. En helt OK spännande bok, lite förutsägbar vid vissa tillfällen men ändå. Vill nu se filmen och hoppas på att kunna dra med mig Horst och Justine på onsdag. (Btw, Horst stack "Brida" av Paulo Coelho i näven på mig, är det något att läsa???)


Så igår söndag tog jag det rätt lugnt. Pratade med Hilding från dess att jag vaknade till kl 12. Efter det tog jag Justines cykel och cyklade ut till Rabbit Island. Jag har bara varit på ena sidan men nu cyklade jag rakt igenom den ut till andra änden som har en strand mot stilla havet. Det var jättefint! Tyvärr stannade jag inte så länge, dels för att det var en hel del folk där, dels för att jag var hungrig och dels för att jag ville ha hemresan bakom mig. Den var jobbig, motvind hela vägen tillbaka, raksträcka också. Värsta är ju egentligen inte att trampa utan att sitta på den förbaskade sadeln, AJ!

När jag kom tillbaka hade all tid i världen att skriva blogg eller skriva mail men jag hade inget inspiration alls. Helt tom i huvudet (som vanligt då). Suck. Jag borde gå och ringa SPCA och Waimea Collage om kurserna...


I lördags var det exakt ett år sedan jag tog studenten, det var lite deprimerande. Känner mig gammal, samtidigt som jag känner mig som ett barn som fyller 19 nu på lördag.  Ajja, solen är i alla fall tillbaka!


   

PS. Jag vet att horisonten är sne! Jag får väll hålla kameran helsnett så att det ser bra ut i datorn, för när jag tar bilden och i kameran ser allt normalt ut.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Hansipansi

Jo, nog blir horisonterna snea alltid :-) Men det går ju att räta upp i PS. Själv grejar jag inte att ta bilder med skärmen utan måste ha en sökare att titta i. Annars skulle det nog bli snett som tusan för mig. Det är verkligen ohyggligt vackert! Och du komponerar bilderna mycket bra!!! Lägg in måsbilden i en pool, dock inte nybörjarpoolen.

Nu ska jag jobba med sånt som är jättekul ohyggligt ironisk

Pussar och kramar

Mamma



2009-06-15 @ 07:31:33
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Lotta

Ser verkligen vackert ut. Har du testat att doppa foten?

Jag blir så inspirerad av dina naturfoton, så igår var jag tvungen att ta lite bilder själv på annat än katterna. Dock bara i trädgården för jag kan ju inte sticka många meter från huset just nu när Bella ska ha vilken sekund som helst.



Saknade din blogg igår......var säkert inne typ 1 MILJARD gånger för att se om du har skrivit något. Samtidigt så förstår jag dig ifall att du inte skriver en dag. Det är inte heller att jag själv orkar skriva någon dag, men för egen del så gör jag det ändå bara för att jag har bestämt mig för att inte missa någon dag.

Ha en bra daaaaaaag.

Kramen Lotta

2009-06-15 @ 07:59:48
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Hilding

Först vill jag påpeka att så gott som hela mitt liv har jag levt med 1-2 par skor åt gången så HOSTHOST på dej!



Bilden på måsen eller vad det nu är gillade jag :o Av någon anledning gillar jag mest de bilder du tar på fåglar.. Kanske är min smak eller så kanske det är det du är bra på?



HAHA jag märkte det nu, jag använde styckindelning =) Utan att tänka på det faktiskt.. Aja, hade =)

2009-06-15 @ 15:05:11
Postat av: Karin

Så jävla härliga bilder!

2009-06-15 @ 18:07:31
Postat av: Papsi;-)

Hallå Hanna!



Nu är papsi redo för skype, har inhandlat headset och installerat. Till och med provkört med en glad norrman i andra ändan, en jobbkollega, som heter Ole (vad ska annars en norrbagge heta:-)?)



Vi kan väl höras på torsdag, för då sitter jag hemma och jobbar om Gud & Posten vill etc.



Jag har full förståelse för att inspirationen tryter för att blogga ibland, det är helt okej tycker jag. men det får inte bli för många dagar bara:-)!



Kramizar från papsi;-)

2009-06-15 @ 20:31:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0