Bara för att

Ok, så ni vet, jag skriver bara för era kommentarer! Jag vill inte att de ska ta slut ^^' Så skriv skriv skriv! Det är det som keeps me going på morgonen. Natten och morgonen är värst nämligen, då får jag världens hemlängtan. Dagarna är liksom okej för då håller man igång. Men jag väntar bara på min stora breakdown när jag får sjukskriva mig ett par dagar för jag bara gråter och vill hem.

Kl är kvart över 6, barnen är hos Keith (deras pappa) och Justine och Horst är hos någon vän så det är bara jag och Misbe hemma. Glutenfri pasta kokar bakom mig, det blir min middag tillsammans med ett stekt ägg och lite tomatsås. Jag lånade The Day the Earth Stood Still så den ska jag börja titta på så fort maten är klar.
Idag var min första riktiga jobbdag. Jag körde barnen till skolan och dagis, handlade lite och hämtade Kate kl 12:30. Så eftermiddagen fick jag spendera med henne. Tog också hand om lite tvätt... blabla, boring men det är min första dag, ni lär inte höra så mycket om sådant sen. Hehe.

Btw, jaa naturen är helt fantastisk här men löven är snart borta så snart är det bara brunt överallt, lycklligtvis har solen strålat varje dag sen jag kom så det blir en lång vår helt enkelt (April). Fram till September/Oktober i alla fall innan den Nya Zeeländska våren kommer. Jag tror Mats gissning är rätt, det var nog Oyster Eaters som var de roliga fåglarna :-) Här är min korta video haha
 

Ok, så jag ska försöka skriva lite mer imorgon. Idag har varit en fullspäckad dag helt enkelt så jag har inte haft tid. Nu ska jag äta och gå och se min film. Mer uppdatering imorgon bitti!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Hanna

Nedan kommer lite länktips med hundträningstips. Om de är bra eller dåliga vet jag inte men läs och begrunda. Hur är den där hund egentligen? Jag väntar fortfarande på en analys.

Lancelot har blivit pappa, gå in på Lottas sida och läs bloggen, till 3 (TRE) cameohanar och en silverhona. Lotta har gråtit av glädje hela förmiddagen sa hon. Ungarna är jättestora och allt har gått bra.

Jag tycker inte du ska publicera bilder på familjen på bloggen - såna kan mejlas istället. Man måste ju strictly speaking ha tillstånd för att publicera personbilder. Men naturbilderna, måsbilden är fullständigt fantastisk - publicera den på Fotosidan!!! Och strandskatan som promenerar är lika bra...förutom att du kapat skuggan tittar strängt. Och tänkt på att ha rak horisont....

I morgon får du hålla tummarna - då blir det uppsatsopponering - gulp.

Och så var det säkert något mer men det har jag glömt - hjärnan är SLUT!

Många pussar och kramar

Mamma



P.S. Det verkar inte gå att klistra in länkar - jag får mejla hundlänkarna eller också slår du på "hundträningstips". D.S.

2009-06-03 @ 20:49:23
Postat av: Mats

Anledningen till att vet det engelska namnet på fåglarna var att vi såg sådana i Skottland. Men de här ser lite annorlunda ut. Jag har för mig att den skottska och även de som finns i Sverige är svarta och vita (vita nertill), men fåglarna som du fotograferat ser ju ut att vara helt svarta. Nu har väl i.o.f.s Nya Zeeland en massa arter som är endemiska, och de här är kanske sådana. Det skulle vara kul att få reda på, så du får gärna fråga någon som vet.

/Mats

2009-06-03 @ 21:28:03
Postat av: Lotta

Hej Hanna!!!

Här kommer några rader från "lipLotta" Jisses vad tårarna har sprutat på mig idag. Lancelot vet minsann hur man gör cameosar. Han och Milla blev som sagt föräldrar till 4 härliga små hjärtegryn, och 3 av dom är då cameo. Gå in på min hemsida och kolla bilder. Därifrån finns också en länk till min blogg ifall att du vill följa dom dagligen. Inte för att dom hittar på så mycket hyss nu, men det kommer nog alldeles snart.........Jättekul att du har en blogg....din blogg kommer nu att finnas bland mina morgonrutiner, så jag hoppas på att du skriver mycket :-)

Ha det gott.

Kramizar Lotta Milla och alla bebbarna.

2009-06-03 @ 21:28:47
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Hilding

Haha ja det såg minst sagt lustigt ut xD Jag undrar faktsikt lite också hur hunden är, hon värkade vara lugn och snäll den lilla biten man såg henne i din rundvisning i alla fall! Aja finns väll inge mer o säga för mej om detta inlägg än att fortsätt jobba och håll oss uppdaterade =)

2009-06-04 @ 07:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0