Cred

Ok, mer beröm till Horsts matlagning. Jag råkade köpa lite för mycket lök igår... så Horst gjorde en ny soppa med gul lök och purjolök. Jag gillar inte lök och jag gillar inte soppa men resultatet var underbart! WOW VILKEN GOD SOPPA! Jag var i extas, den bästa soppan jag ätit. Så gjorde han en sallad vid sidan om som jag hade tonfisk i, tummen upp för den också. Han hade balsvinäger i salladen vilket gjorde den toppen. Jag slängde i mig maten och blåste upp som en fisk förstås men jag var nöjd för det var gott. :-)

Kl är halv ett ungefär och jag är fri! JIPPI! Ledig fram tills måndag då jag hämtar barnen från skolan så nu ska jag njuta lite. Tänkte ta en dusch och åka in till Richmond, spendera pengar jag inte har eller nått.

Jag har inte använt mitt sim-kort sen jag kom hit förresten, så om någon (av okänd anledning) har skrivit sms till mig så har de inte kommit fram. Vill ni nå mig "akut" är mitt Nya Zeeländska nummer 0212 047899.
Så till er hemma, grattis på nationaldagen :-) Säger man så? Ajja, whoppi för Sverige i alla fall.

PS. Justine hade aldrig hört talas om IKEA eller H&M! :-O Gissa vilket chocktillstånd jag var i.

Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Hej Hansi,



Just nyätit frukost, fick sova nästan enda fram till 9.00....whooooow. Vädret ser ut att ha stabiliserat sig något, molnigt, inge regn ca. 10-12 grader. Man kan lämna långfillingarna hemma idag när vi går ner på "stan".



Fråga, ditt mobilnummer med landskod blir då +64212 047899? Nej jag har inte messat till dig, förmodar att jag får avvakta tills midsommardagen som sagts tidigare!?



Ta gärna med kameran till Richmond och andra hålor, jag tycker att stadsbilder kan vara minst lika roliga och trevliga att titta på som naturbilder.



Fråga, hur går det med bilkörningen nu? Börjar du vänja dig vid högerstyrning och vänstertrafik? Några dråpliga trafikhistorier att berätta om:-)?



Hur är det med andra kontakter utanför familjen? Du har inte stött ihop med någon crazy granne eller andra Svenska au pair tjejer än?



Gamla farsan är jättenyfiken på ALLT!



Ha´det, kramizar från papsi;-)

2009-06-06 @ 09:54:51
Postat av: Lotta

Hej over där :-)

Hoppas att du har det bra och mysigt på din lediga tid nu. Bebisarna låter hälsa att nu har dom blivit moviestars på riktigt. I dagens blogg finns 3 filmer på dom.

Ha det gott

Kramizar Lotta och alla andra hos mig

2009-06-06 @ 16:21:36
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Mamma

Hej Hanna

Jag har lite idéer om det där med stålarna - delvis samma som pappas. Men om du har möjlighet tycker jag du ska fråga Franzi - särskilt om du tror att hon inte glappar till Justine - om hur det var för henne. Jag tror att hon fick fast lön i och med att hon åkte genom en organisation.

Den där löksoppan kan du väl fråga efter receptet på? Jag gillar löksoppa :-) men har bara gjort det Malinstyle. Det behöver inte vara något exakt recept men ungefär vad han använde och vilka kryddor.

Förresten, har du berättat att Hilding ska bli kock?

Många pussar och kramar

Mamma

2009-06-06 @ 18:45:44
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Anna

Hej! Hur länge kommer du vara i Kiwilandet? Jag bor sjalv i Oz sen fem år tillbaka. Kände igen en massa saker i inlägget du skrev om bra och dåliga saker...:)

2009-06-07 @ 00:40:03
URL: http://naisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0