Regn

Jag erkänner, vädret har varit uselt här den här veckan. Massor av regn, i jättemängder! Speciellt i natt så öppnade sig himlen och hävde ut sig halva stilla havet (tro mig, jag hörde allt). Så överallt är det massa jättepölar... kan inte vara bra för jorden, jag hoppas på bättre väder nästa vecka. Jag har ju velat cykla lite men det har inte riktigt vart läge för det.

By the way, mina skor är fortfarande blöta efter bergsklättringen i tisdags! Så jag springer runt i mina tygskor, i regnet och blask. Inte så bra. Tittar desperat efter stövlar (host mamma hindrade mig från att ta med mina host) men de enda som är snygga är svindyra, har hittat flera par men de ligger på mellan $100-$200 (500-1000kr), vissa ännu mer, det är lite över min budget om man säger så. Däremot inhandlade jag sulor till mina skor idag, sulor som stödjer mina halvplattfötter, beröm tack mamma!

Förresten, tack vare allt vatten strular Internet så det svajjar lite. Hmmm


Kommentarer
Postat av: Lotta

Jaaaaaadu.....kan lova dig att det regnar lika mycket här....iallafall i min trädgård. Tråkigt, för alla växter bara hänger för att dom är så blöta, och det är liksom ingen idé att skaka av dom. Ifall att du undrar, så finns det en bebisvideo på bloggen som jag tog imorse. Dock VARNING......du kan få villhabegär :-)

Kramizar

2009-06-12 @ 11:03:56
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Hilding

Det regnar just nu, men det är bara lite duggregn dock =) Annars har det varit ganska mulet de senaste gångerna. Hoppas du får bättre väder nu då!

2009-06-12 @ 16:34:47
Postat av: Mamma

Det regnar som satan vilket det också gjorde när vi skulle gå till Klosterkyrkan - blä!

Sen är jag lite upprörd över viss behandling av det svenska språket host host host host...(VART!!! VÄLL!!! I REGN och BLASK osv osv osv)

Gummistövlar kan väl inte kosta skjortan påpekar vän av ordning!

Sätt att få torra skor: stoppa i tidningspapper, i brist därpå hushållspapper, sen kan de blåsas med hårfön el dyl.

Vädret har varit skit rätt länge nu. Jag är orolig för bina. Vi har en oparad drottning i ett samhälle och hon behöver träffa drönare (de stackarna dör efter ett enda...) annars kan det bli lite kris i det samhället. Om hon inte börjar lägga rätt sorts ägg alltså, vilket hon bara kan göra efter ha träffat flera karlbin.

Många pussar och kramar

Mamma

2009-06-12 @ 20:35:06
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Papsi;-)

Hej Hanna, only four day´s left!

Sen har papsi semester och sommaren kommer, i promise!

Jag tror faktiskt att det regnat konstant de senaste 24 timmarna, kanske inget "Stilla hav" men gott och väl "Mälaren". En termometer som pekar på 10-12 grader, den 14:e Juli, inte klokt!



Vi har varit hundvakt i Ärla i helgen, då Elsa varit på resande for. Därav att jag inte lagt in några kommentarer på ett antal dagar. Nu är skype nedladdat, måste bara ordna med hörlurar och mic, sen kan vi snacka.



Hoppas regnet drar iväg nu inte bara här utan även för din del. Ett par gummistövlar borde du väl kunna hitta billigt!?



Puss & kram,

Papsi;-)

2009-06-14 @ 21:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0