Så går vi vidare

Mr Bounce & Mr Clumsy, dessa två böcker har jag världens lust att slänga i brasan, FY FAN! Har läst och hört och dessa för många gånger nu, jag blir galen. Vissa böcker borde förbjudas. Alexandra kan jag ju vägra läsa något för men hon är ju min syster, jag kan ju inte riktigt göra likadant mot Kate och Fergus, inte än i vilket fall.


Suck, förutom det så går det ganska bra här. Det är knäppt hur fort en människa ändå vänjer sig vid en "livsstil". Allt känns ganska normalt nu, efter bara tre veckor. Blir väll lite smårädd när jag tänker att jag kommer göra allt det här varje dag i 50 veckor till... men nya aktiviteter är på väg. På måndag börjar jag på SPCA, jippi! Var inne och anmälde mig idag, det kändes väldigt seriöst och allvarligt, gulp. Hoppas det går bra, jag ser i vilket fall fram emot det. Jag kommer jobba måndag, torsdag och söndag 9-12. Det blir ganska mycket. Sen börjar jag ju kurserna tisdag och torsdag kväll om en månad... det blir full rulle, det måste bli bra annars vet jag inte vad jag gör.


Ok så angående mina kläder för er som är intresserade. De nya skorna blev i alla fall ett par stövlar med lagom klack. Det andra paret var också stövlar med kilklack, de var rätt coola men kedjan var sönder så jag fick gå in och lämna tillbaka dem inne i Nelson idag. Istället inhandlade jag ett par promenadskor (mamma du vet vad jag menar!) så jag är överlycklig. Jag har inte haft sådana skor sen jag var ganska liten. Jag har sett dem hemma men bara i barnstorlekar, nu fanns de i vuxenstorlek så jag var jätteglad.. Svarta läderskor för bara $5 mer än de jag lämnade tillbaka. Så nu blir det inga mer skor på ett tag.


Var också inne på EB Games och frågade om The Sims 3, om jag köper det och provar det på datorn och det inte funkar så får jag lämna tillbaka det, trots bruten förpackning och allt så det kändes bra. Jag funderar på om jag ska köpa det eller inte lite senare... jag är inte så upphetsad över det men man vill ju ha i alla fall. Är man Sims fan så kan man ju inte säga att man inte har The Sims 3. Vi får se...!


PS. Jag tror du gillar mina fågelbilder Hilding för det är det enda djuret jag tar kort på (korna var undantag), resten är bara natur. :-P


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej hanna hur mårdu? jag mår bra. jag tyker att det ska bli kul när misomar tyker du att det sens bra i nyaseland? gratis i föskot på födelsidagen! kram puss puss puss puss ppp från A

2009-06-16 @ 21:33:09
Postat av: Mamma

Hej lilla gumman eller nåt:-)



Nu kommer fixarmorsan med ett trick från din barndom. Man fixar fram ANDRA böcker som är roligare, till exempel från ett bibliotek. Vem vet, Pettson kanske finns på engelska!!! Annars kan man, i alla fall för några dagar, "tappa bort" vissa böcker. Så gjorde jag när jag inte stod ut längre he he he.

Lottas katt Bella har fått fyra kattungar igår. Titta på hennes hemsida får du se.

Jag måste säga att Alexandra är jätteduktig på att skriva! Vad månde bliva!!

Sen vill jag se bild på promenadskorna - om det är sådana jag tror blir jag verkligen avundsjuk. Du hade ett par kanonsnygga svarta när du var barn - får jag tag på sådana i vuxenstorlek så blir det affär direkt.

Det låter hur spännande som helst med volontärjobbet. Men kan du vara ledig så mycket???



Många kramar och pussar

Mamma

2009-06-16 @ 23:28:26
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Hilding

Asså jag menar inte att jag gillar dom om man gämnför med de andra utan fr att jag gillar dom xD Idiot! Aja detg var som fan (det med the sims 3 asså), det hade jag inte kunnat tänka mej.. dom brukar vara ganska hårda med sånt! Fick ju tex inte tillbaka pengarna för GTA IV, fast det var ju Game iofs.. Haha =)

2009-06-17 @ 17:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0