Så kom födelsedagen

Ja, så igår var min födelsedag. Det var minst sagt intressant. På förmiddagen gick allt bra, eller snarare allt gick bra fram tills kl fyra då jag kom tillbaka från Rabbit Island. Jag satte då ihop den här videon, det blev lite sent igår att lägga upp den så den kommer nu.



Men det intressanta hände först efter jag gjort den här videon. Vi skulle åkt ut till Quiz Night vid halv 7, vi lämnade huset kl 5 och åkte till Lisa. Där lagade Horst mat till oss (Lisa samt hennes sambo och kompis). Vid halv 7 så åkte vi till Fergus skola där Quiz Night skulle vara. Det var väldigt mycket folk. Det satt folk runt bord, dessa bord var lag då. Förutom gänget som kom från Lisa så kom tre andra av Lisas kompisar så vi var totalt åtta stycken. Åtta rundor med frågor och annat blev det. Tillsammans med det var det Silent Auction så man gick runt och  kunde skriva sitt namn på olika saker som auktionerades ut. Jag skrev upp mig på en lapp där det stod "Box of Apples", mitt bud var $9. Mot kvällens slut visade det sig att jag vunnit, jippi! Till min stora förvåning är "Box of Apples" egentligen en flyttkartong/banankartong full med äpplen! Så nu kan jag äta så jag storknar. Det var roligt. Men i övrigt var kvällen ganska långtråkig. Lisas kompisar var väll inte riktigt min kopp kaffe.
Vid tjugo i elva visade det sig att kvällen inte tog slut där utan vi skulle ut till Fran som hade en lite fest hemma hos sig. Fran jobbar också på restuarangen och Lisa ville titta förbi för att inte vara oartig. Suck. Eftersom jag var den enda som inte drack fick jag ju chafförjobbet, man tycker det jobbet ger en makt att säga nej men icke. Så iväg till Fran bar det av. Det var mycket folk där men Lisa sa att vi bara skulle titta förbi en snabbis. Jag och Horst gick runt i huset och tittade oss omkring, inne i ett rum låg Lisas hund och lekte med något ben, en liten Jack Russell var det. Djurkär som jag är ville jag ju gå fram och hälsa. Horst tyckte jag skulle göra det så ovetandes om vad som komma skall går jag fram, sätter mig och sträcker fram handen lite lätt för att hälsa. PANG! Så biter hundjäveln fingret av mig, nästan. Det börjar blöda som bara den så Horst gick hämtade Fran och hon fick plåstra om mig inne i badrummet. Hon bad om ursäkt så det var väll bra, men hon ursäktade hunden med att han aldrig bitit någon förut och att han var lite känslig eftersom det var så mycket folk i hemmet. Jaja tänkte jag, gjort är gjort. Horst blev rätt förbannad och konstaterade att hade Misbe bitit någon hade han haft ihjäl henne. Det kändes skönt att han blev arg eftersom jag inte hade förmågan att bli det. Framåt midnatt åkte vi äntligen och jag ringde mamma som direkt konstaterade att jag måste till doktorn. Så nu på förmiddagen idag (söndag) åkte jag in till Nelson Hospital, fick gå in på akuten. Fyllde i några papper och 45min senare fick jag komma till en sköterska som gjorde rent såret och plåstrade om mig. Ush det var lite äckligt. Hon sa att hon inte ville sy eftersom det inte hjälper så mycket när man blir djurbiten. Men en stelkrampsspruta fick jag och ett recept på pencillin som jag ska ta ut och käka i en vecka. Nice. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: Lotta

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS PÅ DIN FÖDELSEDAG!!! Ååååå, förlåt att jag skrek ut grattiset, men jag hoppas att du hörde mig nu. Väntade in i det längsta att du skulle komma med en liten blogg igår så jag kunde gratta, men det kom ju inget :-( Var tvungen att ringa din mamma för att fråga om dagen efter att annat inlägg om "grattis på födelsedagen" Grattis igen, fast en dag i efterskott då.



Fick rysningar i hela kroppen när jag läste att en hund bet dig. Jag som är rädd för hundar annars blev det ännu mer nu. Hoppas att du inte har allt för ont, och att det läker bra.



Ha det gott

Kram Lotta

2009-06-21 @ 07:13:21
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Mamma

Mamma är mycket nöjd över spruta och penicillin. Du ska vara glad att de inte sydde för bedövningssprutan gör ondare än du kan föreställa dig. Just fingrar och tår är extra plågsamt har skolsköterskan berättat för mig. De tre sprutor jag fick i näven var alldeles tillräckligt och om fingrar är värre....gulp... så var nöjd med att du slapp.

Äntligen verkar jag ha lärt mig sova på morgonen. Andra dagen i rad och jag vaknar ca halv 9. Jippi!!

Nu kan du publicera bilder oftare på fotosidan. Var noga med att skärpa (viktigt) dem och att bearbeta dem rätt. Ibland måste man dra i kurvor och sånt. Jag bearbetar aldrig mycket, bara så att bilden kommer till sin rätt. Förresten funderar jag på att köpa en fickkamera också. Mats har hittat en modell jag vill ha. Sorgligt nog hinner man inte få den på en dag annars skulle jag köpt en sån nu och tagit med till Tjeckien.

Många pussar och kramar

Mamma

2009-06-21 @ 08:49:05
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Hanna

Grattis igen!



Laxen kan jag påpeka att jag och Jessica och försökte lyxa till det med lax men det slutade likadant som med din lax. Vi var dock fega och ringde aldrig och klagade ;-)



Hundbiten också, du hinner med mycket där borta...



Puss

2009-06-21 @ 11:10:28
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Papsi;-)

Ett jättestort GRATTIS igen Hanna på födelsedagen (igår)!



Förstår av din berättelse om sjukhusbesöket att det gick bra trots allt, och jag hoppas att värken har släppt nu!?



Historien om din reklamation av laxburken är great, man ska stå på sig, det lönar sig i längden!

Vad ska du använda värdechecken till, inte lax va:-)?! Och inte äpplen heller, kan du inte koka äppelmos av en del?



Här i Eskilstuna har vi haft en regnig midsommar, åska, hagel och nästan drivis. Fram till tidig eftermiddag och vi just hade klätt och rest midsommarstången, samt att Alexandra, Nina, Uffe och jag dansat några varv runt, resten satt på altan och njöt av underhållningen, då öppnade sig himlens portar. Traditionell grillning fick ske under altantaket.



Jag har ju lite kort berättat för dig om brorsans strapatser på resan mot Köping (en annan del av:-). Appropå det här med att klaga på en vara eller tjänst som i det här fallet. Om man får tro Hilding så sprang han minst två varv runt Kungsör för att hitta "busstation". Vilket fick till följd att han missade 13-bussen och Jennys pappa fick plocka upp honom vid 15-tiden. Hilding var inte glad och jag var förbaskad, vi skällde ut både SJ och Värmlandstrafik (som vi fick telefonnumret till av SJ, istället för Västmanlands Länstrafik...suck)!



Vi är utlovade ett högtryck till veckan som kommer, får se om inledningen på min semester blir bättre än vad Juni har bjudit på så här långt!



Har satt i födelsedagspengar på ditt konto, så får du köpa nått fint eller nyttigt till dig själv från oss!



Jag gillar verkligen dina videodagböcker!



Pussar och kramar

Papsi;-)

2009-06-21 @ 12:24:51
Postat av: Hilding

Grattis syrran!!!



Förlåt att jag glömde smsa, men det hände så mycket när jag kom fram precis o det skulle packas upp o vi skulle ut o träffa andra så jag glömde helt totallt bort det.. Sry! Så jag säger nu att jag hopppas du hade en trevlig dag och att de har varit snälla =)



Äpplen låter gott.. Var de goda då? Och hunden värkar ju helt psyko!! Hur djupt blev såret? Hoppas du blir bättre ;D

2009-06-22 @ 22:52:11
Postat av: Rebecca

Hej Pinglan

Det är bättre sent än aldrig. Jo, det är det! :)

Grattis i efterskott. mängder med kramar, ballonger, konfetti och chokladmuffins



Jag skrattade väldigt gott åt det med hunden. Självklart inte att han bet dig - stygg hund - utan åt ditt "hundjäveln". Det är så skönt när det kommer såna uttryck från dig!!



Nu ska jag läsa resten av din blogg och mycket saktfärdigt kommentera gamla inlägg. :)



Vi hörs, Hanna. Du är saknad här i Sverige.

kramas

2009-06-26 @ 20:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0