Sammanfattning

Ok, jag är lite seg med att skriva men det finns inte så överdrivet mycket tid (mamma!!!). Jag når aldrig upp till 30 timmars vecka men det känns inte som jag gör annat än ser efter ungarna.


Vi såg The Libertine i onsdags, varning! Johnny Depp är begåvad och allt det där men det var ingen höjdare till film, ugh. Lånade också The Beach så den såg jag igårkväll efter barnen gått och lagt sig (Justine och Horst hade en sen function). Den var väll också sisådär... inte min typ av film precis.

Jag fick en hel del gjort i torsdags, det var tillfredställande. Äntligen inhandlade jag en sån där multikontaktgrejj. Jag har levt med bara två uttag sen jag kom hit, inte lätt! Köpte också ett 20- pack med trägalgar så jag slipper plastgalgarna jag fått stå ut med. Tredje köpet var en webcam, en väldigt billig sådan vilket förvånade mig. Bara $19, så nu kan jag använda webcam på Skype eller MSN. Så Hilding kom in!


Andra dagen på SPCA i torsdags också, det var trevligt. Jag fick ta hand om The Cattery (där de har katterna som är redo för adoption) helt själv. Byta kattlådorna, vattenskålarna, skrubba golvet, diska matskålar osv osv... En katt är så underbar, hon är allt som en katt inte borde vara; jättesällskaplig! Så fort man kommer in vill hon upp i famnen och tar man inte upp henne ser hon till att hamna där i alla fall. Hon är väldigt försiktig också, inte klättra upp längs benet med klorna eller något utan väldigt varsamt hoppa upp i famnen alternativt klättra ner från en hylla. När jag tog upp och kelade med henne spann hon jättemycket och tryckte sig mot bröstet och njöt. Givetvis föll jag för hennes charm direkt och ville bara stoppa in henne innanför tröjan och ta med tillbaka hit (kunde jag ha gjort med tanke på hennes storlek). En av de anställda på SPCA som introducerat mig heter Carmen, hon sa att den här katten blev adopterad av en familj men tillbakalämnad efter två dagar för att hon var "too much for them". WHAT THE ****???!!! Hur i valfritt svärord kan man inte älska denna lilla varelse? Hon var inte påstridig, överaktiv eller något som en katt kan vara. Hon var lugn och ville bara ha kärlek. Blir arg när jag tänker på det, hon förtjänar en jättebra familj så jag hoppas någon blir lika kär i henne som jag är.

   Sista timmen gick jag runt bland "lantisdjuren" med en figur som heter Andrew, han är väldigt speciell men mycket snäll. Så jag hjälpte honom med kaninerna och hönsen och han visade mig fåren, korna och getterna. Det var angenämt.


Så igår hade jag (som sagt) hand om barnen tills läggedags. Suck det var inte lyckat den här gången heller. Men nu för att de bara småbråkade till och från hela tiden. Det spelade ingen roll hur arg jag blev (jag skrek inte mamma) Fergus småler och ser jättenöjd ut med sig själv varje gång han gör något han inte ska göra och jag säger till honom. ARGHHHGGGHH!!!! *svordomar*


Ikväll ska jag se Angels and Demons på bio, tänkte ta mig ut till The Warehouse (where everyone gets a bargain!) i Nelson idag också. Behöver lite mer saker till mitt rum. Ok nu sätter vi punkt här.

6 timmar senare...

Ok inte riktigt punkt, jag kände för ett videodaboksinlägg så nu kommer det också.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej

Applåd till dig men vad prylar du skaffar :-) Skitsnygga skor!!!

Vi pratar väl på skype vad det lider och jag är så trött och orkar inte skriva.

Många pussar och kramar

Mamma

2009-06-28 @ 17:28:23
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Lotta

Hejsan Hanna!

Kommer med lite resultat. Vi har varit på utställning. Ellen fick sitt första CAC igår, och Eddie var ju med båda dagarna i helgen, så nu har han 2 CAC.......Champion nästa gång :-) Och båda fick mycket bra bedömningar.....jag växte flera meter :-))

Kram Lotta



ps....kolla gårdagens blogg....nytagen bild på Eddie

2009-06-28 @ 19:34:28
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Hilding

NY DATOR!!!! Sorry att jag inte varit inne men direkt efter köping så bar det av till martin och jag kom hem nu för ett par timmar sen. Sitter här nu med min nya dator =) <3 Dock är inte alla drivrutiner och shit klara men medans wow patchar sen kan jag logga in på skype ;) Kanske inte med min cam eftersom det e ny dator men då får det bli en annan gång jag använder min =D

2009-06-28 @ 19:51:39
Postat av: Almie

"Where everyone gets a bargain" Suck... :)

2009-06-28 @ 22:20:33
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0