Thumb up

Igår (torsdag) gjorde Horst en jättegod middag! :-D Haha den var välkommen. Ris, kidneybönor, ärtor, broccoli och massa andra grönsaker i en röra med ett ägg/ost/tomatsås blandning in i ugnen. Mums. Ville bara säga det, eftersom det var något positivt och man måste försöka hålla sig positiv.

Vill också tillägga att jag diskuterat betalning med Justine och Horst, lite missnöjd är jag väll. $120 i veckan är ingen standard fast lön, det är bara om jag når 30 timmar, och min arbetstid börjar kl 12:30 när jag hämtar Kate fram tills dess Horst och Justine kommer hem. Vilket är mellan 16:30 och 17:30 Så vissa veckor kommer jag ha mindre betalt! En del sysslor ingår inte i arbetstid alltså vilket är lite surt. Vet inte om jag ska ta upp det med dem, jag vill inte verka girig. De arbetsdagar jag har haft har trots allt varit ganska långa. Jag går upp för frukost kl 7 och kl 8:20 ungefär är det iväg med Fergus och Kate för att ta dem till dagis och skola, sen är det handla mat så jag är inte tillbaka i huset förens vid tio. Då har jag "fri" tid fram tills kvart över tolv då jag måste åka in och hämta Kate. Sen är det full rulle fram tills Horst och Justine kommer hem. Jag passar barn + städar lite. Så jag tycker att jag förtjänar åtminstånde $120 i veckan som fast men ajja. Man ska inte vara girig, sånt gillar jag ju inte.

Ok, tillbaka till något positivt. Så här fint var det på himlen igår kväll

  
 

Har också glömt visa det här roliga fenomenet jag såg förra veckan. Rök som gör skugga på molnen.


Kommentarer
Postat av: Karin

Grymt det där med skuggan på molnen. Har jag aldrig varit med om. :)

2009-06-05 @ 15:05:26
Postat av: Papsi;-)

Halloa, Precis hemkommen från jobbet skööönt, slänger mig ner och kollar bloggen. Läckra bilder du tar gumman, nu är väl jag iofs. inget proffs på att bedöma bilder men de är väldigt vackra och fina!



Fortsätter att skriva lite senare efter käket...



Puss

Papsi;-)

2009-06-05 @ 17:55:56
Postat av: Lotta

Jättefina bilder Hanna. Är lite avis, men ändå glad att jag får vara utan kylan. Hur länge ska du vara där??

kramiz Lotta och 4 små söta ursköna dunbollar

2009-06-05 @ 18:47:54
URL: http://www.tawallis.se
Postat av: Papsi;-)

Hej igen, mätt och belåten, gud så skönt för fredag!

Som jag skrev i nån tidigare kommentar så blir man rätt trött mot slutet av veckan och närmre slutet än fredag kan man ju inte komma.



Kan börja med att berätta att jag håller på och mejltjaffsar med Timarco om stålarna för baddräkten som aldrig blev någon. De påstår att de betalat tillbaka på det kort som används. Jag har kollat räkningarna (kommer nämligen inte ihåg vilket kort jag använde) och kan inte hitta någon kreditering. Ställer då frågan till vilken bank/konto de betalat tillbaka. Då hänvisar man till sekretess eller att man inte har kvar uppgiften...suck!

Eftersom det inte blev någon baddräkt i födelsedagspresent så får papsi sätta in pengar på ditt konto så kan du väl köpa nått fint down-under!? Kanske ett par ragg sockor eller mamelucker:-)!? Skämt å skidor, köp nått fint som du annars inte skulle ha köpt!



Imorgon är det nationaldag, om vädret blir något mer vår-/sommarligt så kommer jag Åsa och Alexandra att knata ner till Fristadstorget. Det är visst en massa uppträdanden och annat jippo, bl.a. ska ju Knugen och Silvia dyka upp...kanske läge att ta med flaggor å vifta med:-).



När det gäller det där med din lön/betalning så är det lite knepigt och svårt. Förstår ditt resonemang om att man inte vill verka girig men samtidigt så vill du inte känna dig utnyttjad. Det är lite svårt att ge råd så här på distans och jag vet inte riktigt hur ert resonemang gick och i vilket "tonläge" om du förstår vad jag menar. Du får väl helt enkelt försöka närmare frågan vid lämpligt tillfälle, kanske när du är själv med Justine till å börja med.



Helt klart så behöver du inte bekymra dig för att du missar den Svenska sommaren, den är i nuläget någon helt annanstans än här.



Bamse kramar från papsi;-)

2009-06-05 @ 19:04:09
Postat av: Mamma

Hola

Och så glomde jag att skriva att jag har svårt att se bilderna. När jag klickar på dem blir det not found - jag vill se ordentligt - yyyyyyyyyyyyyy!

Pussar och kramar

Mamma

2009-06-06 @ 18:47:25
URL: http://www.karlshall.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0