Blaha

Ok, så jag frågade Justine om lakanen... (jag antog att det var Horsts gamla) det visade sig att hon köpt dem på rea och inte känt igen kanien som en Playboysymbol. Hon sa också att hon var förvånad att jag visste att det var Playboykanien! Haha hur kan man inte veta liksom? I vilket fall hade hon fått reda på det när en av hennes vänner kommit på besök och fått sova i lakanen, vännen hade genast känt igen kanien. Ajja, det är väll bara att skratta åt antar jag. Jag drömde inga mardrömmar tack och lov.

Igår (onsdag) var en full-igång dag. Efter jag hämtat Kate var det bara att sätta igång min stora städdag, så det var dammsuga (mattgolv är inte lätt) och städa badrummet och toaletten. Det var rätt kul att hålla igång så, jag frös ju i vilket fall inte. Omorganiserade deras handduksskåp också, det var väldigt tillfredsställande så nu är allt i prima ordning där med lappar och allt. Let's hope it stays that way.

Justine och Horst kom tillbaka kl fyra för att ta Fergus till ögondoktorn. Slutade med att jag hängde på för att när vi lämnat barnen hos Keith kunna åka och göra något. Vi åkte i vilket fall in till Nelson, åt på en thailändsk restuarang (jag tog med mig en "doggybag" för första gången, så lunch idag) och gick sedan till bion. På bion försökte jag förhandsbeställa biljetter till Harry Potter men se det gick inte, man kan tydligen inte förhandsbeställa förens tidigast en vecka i förväg... :-P Ociviliserat haha! Efter en massa fram och tillbaka diskusioner om vilken film vi skulle se blev det Bottle Shock
Den var väldigt rolig, eller i vilket fall underhållande. Mamma, du skulle älska den. Freddy Rogriguez är fortfarande lik pappa.

Apråpå pappa, här är bilder jag tog inne i Richmond. Det blev vad det blev. 
   

1, en del av Queen Street som löper genom hela Richmond city. Det finns en hel del affärer och sådant här i Richmond trots att det är så litet. Men de mesta ligger inne i...

2. ... Richmond mall som ni ser här. Ser rätt litet ut men det finns mycket där inne, större än någon galleria i Linköping, mindre än Ikano men ja lagom liksom.

3, Baksidan av Richmond Mall, eller en av dem. Här ligger Pak'nSave där jag handlar, billig matvarukedja, motsvarar väll Willy's kanske.

  
1, Baksidan av restuarangen, fick inte chansen att ta bild på framsidan, får lägga upp det senare. Här på baksidan är i vilket fall parken som Kate älskar att leka i.
2. Så här är lekparken och Kate.

  
Kunde inte låta bli att fotografera fåglar när jag får chansen. Ingen inspiration men whatever, det är kul!



Så det var det, for now. Jag vågade inte ta kort på skolan och dagiset, ser ju jättemistänksamt ut  :-P Kanske kommer bilder, senare..
Tills dess ska jag läsa Angels & Demons som FAKTISKT är spännande! Får vi se hur filmen blir sen.

                                  

Kommentarer
Postat av: Almie

Suck. Gör mig avundsjuk bara, gör det! Pak n Save, billig och bra mat. Och sen Playboylakan på det. Wow Hanna.



Du som älskar fåglar borde ju älska NZ. Fullt med konstiga och fascinerande fåglar överallt. Säg till när du sett Tuis och Fantails. :P



Saknar dig (som vanligt)

2009-06-10 @ 23:39:36
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Mamma

Men det är ju en gråsparv! Eller pilfink för det är lögn att se skillnaden tycker jag. Jessica (för det är hon eller hur) skriver ju ovan att det finns en massa konstiga exotiska fåglar och så fotar du gråsparvar ha ha ha.

Det ser lite amerikanskt ut i Richmond tycker jag men det är ju ok med de omgivningarna :-)

Nu ska jag åka på skolavslutning med bror din.

Pussar och kramar

Mamma

2009-06-11 @ 07:18:24
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Papsi;-)

Tack Hanna för lite stadsbilder, inte för att jag ogillar dina naturbilder inte alls. men jag tycker det är kul att få se olika miljöer som du rör dig ikring.



Freddy Rogriguez?? Vem är Nisse Hult? Var bara tvungen att googla på det:-)! Såg väl inte likheten med mig själv, däremot vissa drag som påminner om brorsan Åke.



Åsså HP! Även om du är på andra sidan Tellus så den här eviga HP:-)! Men det är självklart att du skall se den sista filmen, som du har läst och tragglat alla böcker på världens alla språk (tror jag), för att inte tala om filmerna, även om det blir down-under den här gången:-)



Pussar & kramar från Papsi;-)

2009-06-11 @ 22:57:42
Postat av: Hilding

Morsan väkte mej precis efter att ha sovit efter jag kom hem från liseberg igårkväll. Det var rätt så kul men jag orkar inte nämna nånting om det för det skulle ta så lång tid xD Men jag sov i alla fall 14 hela timmar, mamma väkte mej när hon kom hem från jobbet! Haha, hon hade trott att jag legat och dött eller nått! Jag tyckte det var lite kul, men det tyckte inte mamma. Jag hade bara vaknat 2-3 gånger och då har jag bara vänt mej om och somnat igen xD Aja, kul att se hur det ser ut inne i staden i alla fall. Ser egentligen rätt lustigt ut med en storstad och så ser man stora berg i bakgrunden xD Men nu har jag annat o göra, hade!

2009-06-12 @ 16:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0