Jadajadajada

Det blev mer shopping igår, jag fick hålla i mig för att inte shoppa ihjäl mig... min regel fick bli att jag får bara köpa varma kläder nu. Det blev bland annat en polotröja i ull, en tjock västaktig sak (som jag aldrig skulle köpt hemma) och ett par mjuka fårskinnstofflor. De är himmelska! Sulan är mjuk och stoppad så det känns som att man går på moln, och de håller mina fötter varma också. Plus att de var löjligt billiga vilket jag givetvis gillar.

Eftermiddagen spenderade jag själv här i huset med Misbe. Jag åkte ut till Rabbit Island med henne för en liten promenad men hon var så uppspelt att jag inte kunde gå någon längre runda med henne. Hon hade för mycket energi och bara drog hur bestämd jag än va. Så vi gick runt, jag tog lite bilder och efter sisådär en halvtimme åkte vi tillbaka till huset och jag kastade boll med henne så att hon fick ut all överskottsenergi.
Restuarangen hade en stor "function" igår. Det var uppträdande av Tim Shadbolt (mycket omtyckt borgmästare i Invercargill) och Gary McCormick (komiker som ofta uppträder tillsammans med Tim). Så det var mängder med folk på plats, det var helt fullsatt! :-D Tror det blev över hundra gäster... jag satt tillsammans med Helen och John (Justines föräldrar). Det var bestämd trerätters meny. Det var väldigt gott, men mellan förätten och varmrätten höll jag på att somna. Kände mig väldigt oartig så jag fick ställa mig upp för att hålla mig vaken. Varmrätten serverades straxt innan nio och så fort jag ätit upp fick jag gå tillbaka till huset. Var ganska läskigt. Det tar inte mer än tre minuter att gå från restuarangen till huset men det var becksvart så självklart blev jag lite mörkrädd. Jag somnade så fort jag la mig i sängen som nu (btw) var varm eftersom Justine var jättesnäll och köpte ett elektriskt "blanket" (snarare madrass än täcke). Den funkar som en värmedyna ungefär, man lägger madrassen under underlakanet och sätter på den ett par timmar innan man går och lägger sig och då värmer sängen. Väldigt bra. Man sover inte med den på så det blir lite kallare när man vaknar framåt fyra tiden men det var bra ändå.

Idag åker vi ut till Golden Bay och kommer tillbaka på tisdag, så jag skriver inget tills dess. Här är några bilder jag lyckades ta på Rabbit Island trots att Misbe drog i kopplet. (Tryck på bilden för större version)

   
 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag blir så lycklig när jag läser hur omtänksamma de är mot dig!

Förresten ska jag lära dig hur du kan stimulera hunden så den blir trött i skallen. Jag får mejla en beskrivning endera dagen. Det man gör, väldigt kort, är att man lär hunden använda näsan. De blir väldigt lyckliga när de får göra det. Det är skitkul!

Puss och kram

Mamma

2009-05-30 @ 22:37:58
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Nilla

Guud vad fint! vad skönt att du har det bra där nere och att allt verkar vara toppen, jag kommer sakna dig nu när jag åker hem. Ta hand om dig vännen! love you

2009-05-31 @ 10:25:52
URL: http://lovleyeleganse.blogg.se/
Postat av: Papsi;-)

Tack för rundvandringen älskade dotter, det kändes nästan som att vara på plats. Planlösningen såg som sagt var lite lustig ut men vadå, det är kanske inte Kiwi´s bästa gren. Det verkar iaf. att var en jättetrevlig familj som du har kommit till, snälla och omtänksamma till tusen.



Sköt om dig, puss och kram

Papsi;-)

2009-05-31 @ 13:27:44
Postat av: Hilding

Man kan i alla fall inte klaga på landskapet =) Göt att du får det lite varmare i alla fall!

2009-05-31 @ 15:13:32
Postat av: Almie

Åh vad jag längtar tillbaka. Och vad bra att allting funkar bra och att du trivs, för det verkar du göra. (även om man får längta hem lite i början) Jag saknar dig redan och om det vore upp till mig skulle jag sätta mig på första bästa plan och komma och hälsa på dig! Ha det bäst! Puss och kram! <3

2009-05-31 @ 20:21:22
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0