Ok, vad gör man nu?

Ehhh... freakpanik, jag KAN INTE ta med mig mer än 20 kg bagage på flyget med Air New Zealand (inte SAS heller för den delen). 20 KG FÖR ATT FLYGA TILL ANDRA SIDAN JORDKLOTET??!!! Vet inte riktigt vart logiken ligger i det där... Jag fick ta med mig 23 kg när jag flög med British Airways till London. Hur går detta ihop? 20 kg? Till Wellington?
Jag ringer Air New Zealands kontor i Danmark i ren panik och han bekräftar bara mina farhågor; det är ruinerande att ta med övervikt. Ett kg, 1 kg, 1 kilogram extra skulle kosta mig £38, det är 450 kr det. För ETT kilo. Om jag skulle ta med 10 kg extra (vilket jag vill) skulle det kosta mig 4500kr. Exakt lika mycket kostar det att frakta 10 kg med DHL. Så till och med plan B sprack.
Så vad gör jag nu? Jag bantar förstås, min tänkta packlista menar jag. Den går från att bestå av 50% av min garderob till typ 30%... Och det är bara början, hur i CENSUR ska jag komma hem med allting? Ska jag slänga min gamla kläder och bara ta med mig det jag köper där hem? Jag vet, verkligen dagens ilandsproblem men för mig är det viktigt med kläder. Jag älskar mina klädor och mina skor... och nu kan jag inte ta med mig något av det. Jag kommer leva som en backpacker, i ett år. *oskrivbara svordomar*

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Alltså det blir ju inte många kilon men man klär på sig så mycket man kan. De väger bagaget... inte dig! :) Vinterjacka!? You bet! Det är vinter i NZ. :L



2009-06-26 @ 20:39:46
Postat av: Anonym

Hej ! =) kikar in

2009-06-26 @ 20:53:22
URL: http://musicrecord.blogg.se/
Postat av: SHEER BLONDES

Hej!

På våran blogg testar vi skönhetsprodukter & ger tips.



Ta jättegärna en titt & hoppas det är OK att vi lämnar en kommentar!



Puss/ Alicia & Tessie

SHEER BLONDES

2009-06-26 @ 21:44:20
URL: http://sheerblondes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0