Så kom det

Tack för Tips från Coachen mamma, nu fick du mig att börja astjuta.

Så vad  hände igår. Jag fick fortsätta min vänstertrafikskörlektion med Horst. Han har en väldigt avslappnad syn på körning, minst sagt... Han tycker jag är lite för spänd "Just drive" säger han. Jaja, han är van vid bländande sol och bilar som kommer från fel håll. Han sa att Franzi var ganska avslappnad trots att hon aldrig kört manuell bil förut. Tyskar säger jag!

Jag spenderade någon timme ensam på förmiddagen så jag passade på att filma runt i huset, jag tänkte lägga upp det på YouTube, vi får se hur det går. Filen är ganska stor och YouTube lite segt, de säger att de kan ta ett klipp i storlek upp till 1GB. Det visar sig.

Det är inte så många i familjen att hålla reda på, det känns inte helt rätt att lägga upp bilder på dem men jag kan göra det nu och ta bort dem sen. Jag har inte bilder på alla dock.
1, Justine (mamma). 2, Kate (dotter, 4 år) 3. Misbe (hund) 

BILDER BORTTAGNA 

Utöver dem finns Horst som är Justines partner och Fergus som är sonen, 6 år. Sen har Justines föräldrar varit här och hälsat på sen i onsdags, de bor i Queenstown, vilket är ungefär 10 timmars bilresa ner (Nya Zeeland "mått", inte svenska). Hennes föräldrar heter Helen och John och de är väldigt snälla. Igår blev jag upphämtad av dem vid tio och vi åkte in till Nelson tillsammans och gick i någon slags historisk park där man samlat massa av Nelsons gamla byggnader. Inte så jätteimponerande eftersom ingen av byggnaderna var äldre än Karlshäll men det var väldigt fint i alla fall. Sen hämtades Kate kl 12:30 och vi åkte till Helen och Johns motell där de var snälla och erbjöd mig att titta på svenska nyheter på deras dator eftersom jag inte kunde se dem här (Internetuppkopplingen är för seg). Jag såg en stund, fick vet att det skett ett mord i Linköping, Lambohov och sen stängdes det av. Tydligen fick man inte överbelasta motellets internet för länge. Jaja, vi åkte vidare till Tahanui Beach där vi satt på ett café ett tag. Kate och jag lekte lite i lekparken. Hon fick mig att åka en sån där rutschkana i plast så tack vare min mockajacka blev jag bombaderad med stötar. Trots det fick hon mig att åka den igen... vad gör man inte för barn?
Slutligen kl tre hämtade vi Fergus i skolan och mötte Horst och Justine. Tillsammans åkte vi in till Richmond centrum och köpte lite kläder till Kate och Fergus.

Jag hör faktiskt själv hur tråkigt det här inlägget blev, jag bara maler på om vad jag gjort. Jättekul.
Men vill också tillägga att jag går och lägger mig väldigt tidigt på kvällen (kl åtta är tidigt även för mig) för jag är helt slutkörd vid fyra tiden. Så jag går även upp tidigt, mellan 6 och 7 ungefär. Så var inne på MSN och Skype då! (*host* FAMILJEN HÅLLER SIG JÄVLIGT BORTA! *host*) Eller helst Skype, mina fingrar vill inte skriva så mycket. Jag vill hellre prata. 6-7 min tid är 20:00 - 21:00 er tid så BE THERE! Nu är klockan tjugo i åtta så ni får gärna också vara inne framåt 22:00 tiden...

Kommentarer
Postat av: Hilding

Haha det är klart att det är kul att läsa vad som händer där borta och vad du håller på med ;) Kul att det är en bra familj i alla fall, det känns rätt skönt att veta.



Nej, morsan säger åt mej att inte vara för känslig så nu får det väl räcka! Ha det bra o hälsa alla där nere från mej =)

2009-05-30 @ 00:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0