Första doppet i Stilla Havet

Onsdag, 25 November, kl 19:00



Om jag inte skriver i bloggen betyder det att jag inte har så värst mycket att berätta. Ville bara börja med att fastställa det.

Idag behövde jag bara lämna barnen på skolan i morse och städa i lite mer än en timme, resten av dagen var jag fri. Så jag spenderade den på boxningen under morgon/förmiddag och efter lunch och städning strax innan två åkte jag ner till Rabbit Island. Jag tog med mig min bok, kameran och en filt, planen var att ligga på stranden och läsa. Den planen fullföljdes inte riktigt. För det första är det världens blåsväder ute, det har varit det (till och från under dagarna) i ett par veckor nu. Så när jag låg på stranden yrde sanden runt mig. Jag flyttade upp mig på gräset ungefär där jag parkerat bilen men då blev jag attackerad av alla flygfän.

Nähä tänkte jag och la in allt i bilen och gick ner till vattnet istället. Det var gudomligt skönt att stå där och (haha gud vilken klyscha jag skriver nu!) känna vågorna. Jag hade skjorta och kjol på mig och ganska snabbt blev kjolen lite smått blöt eftersom jag flyttade mig ut mer och mer och vågorna tja… på grund av vinden var de rätt stora lite då och då.

Vattnet var så varmt att jag till slut inte kunde låta bli frestelsen att bada. Så jag sprang upp till bilen och kikade i bakluckan där det ligger en påse med kläder som Justine bett mig slänga i en klädcontainer, men jag har lyckligtvis inte gjort det än så jag grävde fram en svart blus jag kunde få på mig. Min skjorta knöt jag fast på en stor gren som låg på stranden och så klev jag ut i vattnet. Planen var att inte ha på mig kjolen men mina trosor var rosa så jag tänkte att de kommer ju bli genomskinliga! Så med kjol och blus gick jag sakta men säkert ut i vattnet. Det var rätt kallt när vågorna började komma upp mot rumpan och sedan upp på magen. Men ganska snart var jag heldoppad. Så jag la mig på rygg och skvalpade runt där ett bra tag.

Annikas ”Det här skulle nog inte mamma tycka om” ekade i huvudet så jag tittade mot min röda fastknytna skjorta var och varannan minut så att jag höll koll på att jag inte gled utåt. Men det var ingen risk egentligen, vågorna blåste in mig mot stranden istället… jaja, det var obetalbar terapi i vilket fall. Ibland kom kalla vågor men oftast så var det bara väldigt varmt och skönt att flyta där. Vet inte hur länge jag låg där ute, men jag fick känna mig besegrad efter ett antal dl vatten tagit sig in genom näsan och saltsmaken på läpparna inte riktigt var så smakligt längre.

Jag hade aldrig badat med kjolen om jag visste vilket drama det skulle bli att få av sig kläderna. Lyckligtvis låg omklädningsutrymme/toalett hyfsat nära så drypande blöt började jag gå dig. Väl där, mellan tre väggar började jag äventyret att få av sig blöta kläder. Blusen rev jag sönder (hehe), men min älskade kjol ville jag inte göra detsamma med förstås. Efter mycket strul hit och dit fick jag av mig kläderna, tvättade av sanden på fötterna i ett handfat och iklädd blöta underkläder och min röda skjorta gick jag till bilen och körde hem. Var hemma vid 4 tiden och jag hoppade in i duschen för att tvätta av all sand!

Så det var dagens äventyr det. Förresten var det igår exakt ett år sedan jag tog körkort. Det ni!


Kommentarer
Postat av: Åsa Billefält

Grattis på 1 års dagen (körkortet)! Det lät ganska härligt att plaska omkring i havet. Ska komma från mig som aldrig badar.... Här i Sméstan var det visst någon som tog ett höstdopp i ån för någon vecka sedan. Jag åt faktiskt en kiwi från NZ i helgen - mycket god! Ha det så bra.

Blåsiga hälsningar

Åsa. Alexandra hälsar

2009-11-25 @ 08:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0