Liten uppdatering om läget

Onsdag, 18 November, kl 12:15

Varje dag tänker jag "Suck, jag ooooooorkar inte blogga...". Problemet är ju att jag VILL blogga, för att ha som minne, så när jag kommer hem kan jag titta tillbaka på inlägget och minnas perioder av året här. Jag kan alltså inte ens skriva för min egen skull... jag är för lat. Ska försöka få till ett ordentligt inlägg nu.

I måndags hade jag, Horst och Justine möte igen om det nya schemat. Kate fyller 5 år idag och från och med måndag kommer mitt schema se helt annorlunda ut. Det blir betydligt mer fritid eftersom Kate kommer gå i skolan tills kl 3 precis som Fergus. Justine föreslog att jag skulle leta efter ett extra jobb. Det lockar verkligen men det är svårt att hitta ett jobb där jag måste ställa krav på arbetsgivaren om när jag kan och inte kan jobba. Jag blir ju väldigt oflexibel liksom. Men jag ska försöka, jag håller utkik i alla fall. Det är mycket säsongsjobb nu, de letar folk som kan jobba December/Januari.
Jag har ett telefonnummer till en volontärorganisation som arrangerar volontärer som hjälper blinda, jag tänker nog ringa dem och kolla om det kan vara något. Kanske är urtrist men det är värt ett besök för att se om det passar.

Trots att jag egentligen inte vill så är det dags för en kroppsmätning igen på lördag. Det är då gott exakt 3 månader sedan min första mätning. Det är inte så bra, Donna tyckte väll egentligen att jag skulle mäta mig lite tidigare men jag är vettskrämd för vad mätningen kommer att säga. Håll tummarna för mig!

Jag köpte första säsongen av True Blood i söndags, jag kan förstå att den är från 18 år om man säger så. Lite halvvulgär och jag är inte helt nöjd med ett par av karaktärerna men om man blundar från det är det en bra serie. Jag kommer fortsätta läsa böckerna (de är reserverade) och kanske t o m köpa säsong 2 när den nu kommer ut. En sak är säker, det är betydligt bättre än Twilight!

Kommentarer
Postat av: Hilding

Haha så twiligh föll inte din intelektuella tunga på smaken? xD Men som sagt, KOLLA ONE PIECE!!

2009-11-18 @ 08:02:35
Postat av: Mamma

Hmmm...så nu kan du ta ett extra jobb, nyss var du ju oflexibel...hmmmm. Jag tycker att du ska försöka med det faktiskt. Tyvärr är det ju inte läge med restaurangen - hade ju varit bra om inte skitgrisen hade varit narcissist. Det du ska kolla är sånt som är säsongsbetonat.

Pussar och kramar

Mamma

2009-11-18 @ 21:53:29
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Mamma

Väl stavas med ett l och inget annat. Din bror kan inte heller stavar.



Suckar svensklärarmässigt

2009-11-18 @ 21:54:29
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Almie

True Blood ÄR bättre än Twilight. Och ja, jag vet. Mer vulgärt. :P



Btw kan du hojta om du råkar hitta Pushing Daisies season 2 på nån hylla nånstans? Jag vet inte när den kommer till Sverige. Hrmpf...

2009-11-19 @ 18:55:01
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0