Segt värre

Fredag, 13 November, kl 10:10

Jag har varit dålig på att uppdatera den här veckan, jag bara skjuter upp det hela tiden! Det är ganska jobbigt att skriva ibland nämligen.

I tisdags var stora flyttdagen så Justine och Horst stannade hemma. Raoul och Natalie kom hit och hjälpte till. Vi började väll vid 9 på morgonen och var klara framåt 4. Alla mattor var väll egentligen det stora projektet; Justine svor över dem ett antal gånger (”Some people collects innocent things like hats and shoes, but not Horst! No, he has to collect enormous carpets from Jordan!”).
Men över lag var flytten väldigt lyckad. Jag är obeskrivligt nöjd med mitt nya rum och med omplaceringen av mattorna; det är inte längre ett helvete att försöka dammsuga överallt.
Jag ska i helgen filma runt i huset och lägga upp på YouTube som jag gjorde när jag precis kommit hit. Det ser rätt annorlunda ut nu! Idag kommer gardinerna så jag ska hänga dem i eftermiddag eller ikväll också.
Det bästa med flytten var när jag hittade $80 som låg bordglömt på mitt före detta sparningsställe. Men lyckan var kort när allting försvann i Onsdags, suck. Jag var tvungen att köpa mer galgar (för det är ju inte Justine och Horst som ska köpa åt mig), så där rök $20, sen tog mitt proteinpulver slut (IGEN!) så där rök ytterligare $40. Var också tvungen att köpa en adapter, jag har fått leva med två adapters som suttit på varandra tills nu och datorn började strejka mot dem för ett par veckor sedan; de släppte inte igenom tillräckligt med energi för att hålla datorn igång. Så den nya adaptern kostade $15.
Jag som så glatt räknade mina sparpengar i tisdagskväll och tänkte att nu behöver jag inte bekymra mig över mina pengar ett tag, bilresan till St Arnaud kommer inte att vara ansträngande på ekonomin… så fel jag hade! Ush, pengarna bara försvinner. Suck. Förmodligen ingen resa till St Arnaud i helgen heller alltså.

I alla fall, jag lever vidare. Jag läste första boken i serien om Sookie Stackhouse (True Blood på TV) och den var väldigt underhållande. Jag vill gärna se serien men tänker läsa klart alla böckerna först. Medan jag väntar på nr 2 läser jag sista boken i Otori- trilogin och sedan är the The Return of the King som gäller. Mycket att läsa alltså! Det är bra, det älskar vi. 


Kommentarer
Postat av: Mamma

True Blood-serien är väl så där måste jag säga. Himla bra musik men jag väntar hela tiden på vad en egentligen vill berätta. Så den är verkligen en besvikelse faktiskt. Kanske jag inte är tillräckligt stor vampyrdiggare....och uramerikanska saker kan också vara ganska tråkiga.



Många pussar och kramar

Mamma

2009-11-13 @ 08:11:54
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Papsi;-)

Hallåj Hansi!

Papsi tillbaka i Sméstan, fy tusan så skönt. Har varit borta nästa i åtta hela dagar.

Pengar älskling är världsliga saker, dina föräldrar får väl gå in och supporta helt enkelt:-)!

Kul att du är nöjd med förflyttningen och ditt nya rum tycker jag.



Kan vi höras på skypen i helgen?



Pussar & kramar

Papsi;-)

2009-11-13 @ 20:17:02
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Hilding

Jo pengar går åt som smör här också.. Tänkte att tjoho nu har jag dubbla månadspengen men det är inte så tjoho när det tajmar in på att morsan fyller 50 också xD Pengar rullar ut mer än in kan man säga.. Bortskämda morsa! xD

2009-11-14 @ 17:06:15
Postat av: Åsa Billefält

Kul med rundturen! Jag konstaterade att spisen var lite gammaldags! Sådana plattor hade min moster för typ 20 år sedan. Kul att se skillnader. Jag hoppas allt har löst sig till det bättre för dig. Alexandra hälsar till dig, hon saknar dig jättemycket. Ha det så bra. Kram på dig.

2009-11-14 @ 21:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0