SPCA

 Ett litet inlägg om SPCA, jag har samlat på mig lite mobilkamerabilder ett tag nu och här kommer allihop.

Den här bilden är lite halvgammal, kan inte ens gissa när jag tog den. Någon månad sen kanske? Det var en väldigt rolig katt i alla fall, han stirrade väldigt mycket. Det mest intressanta med honom var väll att det tog en himla tid att bestämma kön! Carmen misstänkte, till en början, att det var en hermafrodit men efter lite om och men visade det sig att det var en han. Anledning att jag tog en bild är att jag tycker katten ser väldigt mycket ut som en något långhårig Findus, eller vad tycker ni? Ansiktet kändes som Findus i alla fall…



Här är andherrarna. De går ALLTID i grupp och lämnar aldrig varandra. Jag och Andrew har bevittnat en del interna bråk men de verkar alltid reda ut det ganska snabbt och återgår till att kvacka runt tillsammans.



Den här bilden är nyare. Det är två andmammor som har slagit sig ihop och delar på hela sin andungekull. Det är sammanlagt ungefär 9 andungar, alla syns inte på bild. Det är väldigt kul när hela familjen kommer springande varje gång jag är och matar hönsen. Andungarna trampar nästan ihjäl varandra när de hugger efter brödet!



I torsdags hängde den här andfågeln (kan någon identifiera rasen?) runt området. Vanligtvis rör sig de här fåglarna två och två, hane och hona alltså. Jag vet inte om den här bruna är hane eller hona, men den andra ”delen” i duon är i vilket fall svart. Men den här fågeln verkar ha tappat bort sin andra hälft och sina naturliga instinkter också. Den satt där på stängslet när jag och Andrew var på väg upp mot hönsen och vi klappade den glatt. Efter några minuter vande den sig och tog emot ”kel” utan att riktigt bry sig. Det var roligt att få bli så närgången. Fjädrarna var jättemjuka och inte alls särskilt ”oljiga” som jag hade föreställt mig. Fötterna hade en reptilskinns-känsla. I alla fall, i bakgrunden står Valentino, alpackan. Honom kan ingen däremot hantera trots att han borde vara van vid människor vid det här laget. Han tittar bara skeptiskt på en om man närmar sig, en gång spottade han på Andrew, hahaha.



Två nykomlingar i fårfamiljen. Vet ej vart de kommer ifrån men förtjusande är dem. Blir gärna klappade och älskar att ligga i solen tätt intill varandra och mumsa på gräs. Bääar och skuttar gör de ständigt.

 

Sist här en serie bilder som visar utsikten från SPCA. Själva SPCA området sträcker ut sig över en kulle, jag står längst upp i en hage här, kullen fortsätter upp en bra bit till dock. Bild tre visar SPCA byggnaden, ser väldigt litet ut men det är relativt stort.

  


Kommentarer
Postat av: Mamma

Katten är nog en hel del raskatt i sig, förmodligen någon av de orientaliska, kanske abbessinier? Mycket vacker katt!

Sätt in bilden på ankan/anden på fotosidan och fråga vilken sort det är. Det finns många fågelduktiga där.



Många pussar och kramar

Mamma

2009-11-15 @ 13:25:25
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Hilding

Jo jag håller med om finduskatten! xD Skulle svarat igår men hade tagit sprutan o kunde knappt röra armen + jag fick bolodfall o öla mej i sängen xD Jag e kär i den katten, ta med den hem -.-

2009-11-18 @ 07:58:34
Postat av: Almie

Den katten ser verkligen ut som Findus!!! :D

2009-11-19 @ 18:56:05
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0