Töntigt citat & lite annat

Lördag, 21 november, kl 18:30
Hittade ett töntigt citat på Helenas blogg. Nej jag följer inte den här bloggen, jag snubblade bara över den när jag tittade på Magnus Betnérs blogg.
Jag är rätt deppig nu så när jag läste det här började jag asgarva

Helena: Åh va jag blev sugen på en Croissant
Magnus: HA HA HA ha, sa du kroassång! Det heter det ju INTE.
Helena: men vad heter det då?
Magnus: Ja, inte kroassång i alla fall.
Helena: Jo på franska croa-ssåååå.
Magnus: men det sa du inte.
Helena: men vafan säger du då???
Magnus: bögmacka.

Vid lunch idag hämtade jag min nya datorkabel eftersom min "tog slut" i onsdags kväll. Den nya kabeln kostade $146, där rök lite mer än en tredjedel av mina besparingar som skulle gå till min semester i januari. Hej då semestern!

Så på eftermiddagen i onsdags åkte jag ner till Rabbit Island för att fotografera ordentligt för första gången på länge. Det blev ganska mycket bilder. Som vanligt leverar Rabbit Island. Det var varmt, väldigt blåsigt och superhärligt. Jag hade kortbyxor (ok, avklippta jeans) och gick glatt i vattnet. Vågorna gjorde mina byxor blöta med det gjorde inget för det var varmt. Om en månad eller mindre är det nog badbart. Skulle gissa att det låg runt 19 grader nu så om man inte är en badkruka kan man redan hoppa i.

Först hoppade jag runt ett jätteeucalyptusträd (tänker inte googla rätt stavning, ni fattar).

 

Sedan gick jag, som sagt, ner till stranden.

  


Nej kroppsmätningen gick inge vidare, det är väll det som har triggat depressionen idag. Fyra månaders träning, två månaders slit med diet och träning och vad får man för det. Suck. Om man säger så här, ska det fortsätta i den här takten kommer det ta mig ytterligare 14 månader innan jag når målet. Ser ljust ut eller hur?

Människor får gärna komma in på Skype, jag kommer in min lördag kväll, söndag morgon, söndag kväll och måndag morgon.


Kommentarer
Postat av: Papsi;-)

Goudag älskade dotter!



Pepp pepp pepp pepp pepp asså pepp kom igen pepp pepp aah men da, pepp pepp pepp!



Ett litet desperat försök att peppa dig till att fortsätta skriva i din blogg och att inte ge upp träningen. Tänk på att alla kurvor inte är propotionella eller likriktade:-) 14 månader kan mycket väl vara 5, eller nått helt annat.



Kan du förklara för mig hur en datorkabel kan "ta slut"!? Förmodar att du menar "gick sönder"!? Vad var det för kabel? Strömkabeln?



Fortsätt spana efter något extra knäck, skulle inte bara vara bra för ekonomin...



Annars är allt bara mörkt här hemma, baconfeber och allmänt hostande runt ikring hela tiden. Någon sa på jobbet att vi har haft 4 soltimmar hitintills i november!! Usch! Inte undra på att man "höstdeppar". Idag lördag så vaknade vi faktiskt upp till en klarblå himmel och strålande sol. De där fyra timmarna lär säkert mer än dubbleras idag:-)! Alexandra hostar och har feber sedan i tisdags, Åsa åker till Ärla för att hjälpa Elsa med lite julbak. Åhhh vad jag längtar till våren...!



Bamsekram från papsi;-)

2009-11-21 @ 10:03:53
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Åsa Billefält

Hmmm! Pappan längtar till våren och julen har inte ens börjat! Jaja... Nåväl, solen tittade fram idag för första gången på LÄNGE! Riktigt härligt vårväder - fastän det är november.

Julbak, ja... de traditionsenliga havrekakorna bakades idag. Kavla o kavla o kavla o måtta! Det känns i ryggen och benen men det är väl värt besväret!

Ha det så bra så hörs vi.

2009-11-22 @ 01:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0