Bah! Tankar

Till er (Hilding!) som har tittat på YouTube videon jag länkade i mitt inlägg igår: Hur kan man inte förstå? Världens sötaste klipp ju. Väldigt japanskt.

Ok så vi går vidare. Den här veckan har jag jobbat 41 timmar och 30 minuter. Lär inte få ett öre (snarare cent i mitt läge) pga. övertiden. Det är 11,30 timmar övertid, enligt avtalet betyder det $69 extra i min ficka. Suck. Det hade varit väldigt välkommet. Pengar sinar här! Men men, det är bara att stå ut.

Vädret är så schizofrent här för tillfället. Det var (som jag redovisade) strålande sol och värme fram tills onsdag eftermiddag. I torsdags var det dimma, moln, vind och kyla. I fredags öste regnet hela dagen, vilket betydde översvämningar lite här och där. Med översvämningar menar jag sjöliknande jättepölar i gathörn och upp på vår "driveway" (svenskt ord tack?). När jag gick upp i morse hade alla pölar krympt till halva sin forna storlek och uppe på bergen var det snö! De högsta bergen har haft snö hela tiden men nu har det kommit tillbaka till de lägre där det inte funnits snö sen i början på augusti. Det var 1 grad ute när jag åkte till boxningen kl 8 men det var lyckligtvis ingen frost. Vid lunch var det klarblå himmel, värmande sol och ca 16 grader, förmodligen mycket mer i solen. Det är lite speciellt, vädret härikring. Alla väderapporter jag ser/läser säger olika saker. Enligt en källa skulle det vara kallt och molnigt idag till exempel. Men jag har inte sett många moln. Imorgon är det förhoppningsvis lika bra som idag! Gissa vem som ska ligga i solen och läsa, blir det riktigt bra väder kanske jag lyxar till det och kör ut till Kaiteriteri.
Förövrigt kan jag rapportera att man numera kan se att jag bott i solen ett tag, jag har mer färg än jag haft sen jag var barn! Ändå smörjer jag mig med massor av solkräm. Har ännu inte bränt mig, vilket jag givetvis inte tänker göra heller men ändå.

Nu ska jag sluta snacka väder och strunt. Vad mer har jag att berätta? Jag har börjat titta på hur jag ska spendera mina återstående tre semesterveckor. Innan jag åkte till Christchurch hade jag inte en susning om vad jag ville/kunde göra. Nu har det klarnat väldigt mycket. Förmodligen spenderar jag en vecka i Queenstown framåt sommaren. Efter samtal med John och Helen (Justines mamma för er som inte minns, bor i Queenstown) så är jag välkommen ner till dem när som helst men helst inte i januari för då är de ganska upptagna. Så jag tänkte första veckan i februari… Jag tänker åka buss ner förmodligen. I Queenstown finns flera Sagan om Ringen- turer jag vill göra, vissa ganska kostsamma men jag ska väll lösa det på något sett. Sen finns vissa äventyr som lockar där nere (host bungyjump host). Milford Sound vill jag gärna besöka också. Sen har jag nog sett allt jag vill på sydön. Förutom hela Tasman området som jag vill se mer av men det kan jag göra under helger. Hela Abel Tasman National Park, både tracks och båtturer som jag kan göra. Upp till Takaka (igen), och kanske även ända upp till toppen av ön, Cape Farewell. Whanganui inlet verkar jättevackert, ligger på toppen av västkusten så det borde man kunna se över en helg. Ner mot Nelson Lakes National Park har vi St Arnaud där man kan gå ner till sjön Rotoiti och områdena därikring.
Sen är jag klar med Sydön. Har i princip bestämt mig för att ta min sista lediga vecka den sista veckan innan jag åker hem. Jag kör nordön då alltså, blir färjan till Wellington och bussresa upp till Auckland med ett par stopp. Lär inte bli överdrivet kul med min packning men det ska jag väll klara på något sätt.

Ja, så ser alla mina tankar ut för tillfället. Nu ska jag gå och äta middag tror jag. Bara jag hemma så det blir rester från förra veckan som jag var smart nog att stoppa i frysen, trots att Horst garvade åt mig och ville ge det till Misbe…

PS. Fick veta idag att Obama får Nobels fredspris i år, ÅH HERRE GUD! Så illa, människan har ju knappt gjort ett dyft för världsfreden, har ju bara varit president i 10 månader. Jag blev verkligen besviken, det är ju pinsamt.


Kommentarer
Postat av: Almie

Tjolahopp!

driveway - garageuppfart kanske? :S



Grattis till att du inte har bränt dig av solen än! Men vänta bara till sommaren... Spf 30 - minst!



Jag tycker dina framtidsplaner låter skitbra! Queenstown är roligt. Liten skitstad egentligen, men det finns massa att göra. (host bungyjump host) Milford Sound är fint det oxå. Men det är en lååång bussresa från Queenstown. Men det var trevligt iaf.



PS Jag vet, Obama, det är...skandalöst kanske är att ta i lite. Men jag förstår inte riktigt resonemanget, det tror jag inte att någon gör. Allra minst Obama himself. Suck. Inställsamma norrmän...

2009-10-13 @ 09:56:44
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hilding

Men jag fattade inte riktigt meningen xD Va dom homosexuella men ville ha en kille som ser ut som en tjej, eller va? Aja.. Men ett tips på en bra sida är www.animecrazy.net, där finns MASSVIS med serier! Skiter i om du inte är intresserad, säger det ändå! Death note är min favorit hittills, du borde se det.. Typ spännande som lost fast utan all jävla dötid! Bästa serien evah

2009-10-13 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0