Det är Internets fel

Det är satans Internet som stoppar mig från att uppdatera bloggen. På kvällen när jag sätter mig ner för att skriva så puckar Internet ihop, suck. Horst säger att det bara är att plugga ur sladdarna från D-linklådan och sätta in dem igen, så lätt är det ICKE! Det hjälper inte alls. Så nu sitter jag här, tjugo i nio och skriver in detta inlägg i Word. Det kommer att läggas upp på bloggen imorgon fredag när jag sätter mig på biblioteket och surfar istället.

Det har inte hänt så mycket spännande i veckan i alla fall. Eller i måndags satt vi ute och åt middag för första gången, det var jätteskönt. Varmt och härligt, speciellt eftersom solen stod så lågt när den var på väg ner. En väldigt bra miljö att äta middag på. Men sen i onsdags vände vädret och det är regn och moln vilket, enligt väderrapporter (som man inte alltid kan lita på), ska hålla i sig hela helgen. Det är trist eftersom Keith hämtar barnen imorgon så jag har en långhelg! Bara för det kan jag inte åka iväg någonstans och njuta av den. Nepp, pissvädret lär hålla mig kvar i Nelson. Det blir mycket läsning inomhus alltså. Lite film också antar jag…

Jag permanentade ju håret igen i onsdags, Lauren som skulle ha permanentat mig igen var sjuk så jag fick Lucy som är en nyinflyttad fyrabarnsmamma från ett område 20 minuter utanför Brighton! Det var jättekul att prata med henne, om Brighton och om hur mycket Nya Zeeland skiljer sig från oss i Europa. Hon saknade IKEA väldigt mycket och ångrade bittert att hon inte låtit sina IKEA möbler skeppas hit istället för att sälja dem.
I alla fall, för att återgå till håret, så var håret lockigt när hon tog ut rullarna och jag fick se mig i spegeln. Hon gnuggade in mousse och hårsprej så det har hållit i sig hyfsat än så länge. Jag ska tvätta håret fredag kväll, ska bli spännande och se om det håller en tvätt! Jag kan ju knappast säga att jag blir förvånad om det inte gör det.
Det jag undrar är, vad gör man annorlunda idag från på 80- talet när alla permanentade och fick jättefina flufffrisyrer? Jag vill ha en flufffrisyr egentligen! Även om det jag har håller i sig är det lite mesigt liksom. Betydligen bättre än mitt vanliga hår men ändå, jag beställde min första tid i hopp om att få fina lockar, inte lite löjliga vågor.



Förresten såg vi Knowing igår, haha vi garvade igenom hela filmen i princip, vilken pinsam smörja! Se den inte alltså.

I måndags surfade jag YouTube igen och hittade det här Jonas Gardell klippet, jag tycker han är rolig men långt ifrån allt han gör är bra. Men det här fick mig att garva så jag nästan ramlade av sängen. Speciellt när han börjar prata om gymmet! Skrattar av att bara tänka på det...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hår även här! Fint med lite lockar, hoppas det håller i sig!



Obama och fredspriset, du är inte den enda som är förvånad...



Sedan om att bränna dig, jag säger bara lycka till att undvika det ;-) Tom jag som aldrig bränner mig brände sönder mig totalt...

2009-10-16 @ 15:26:04
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Mamma

Jonas Gardell är oftare vanvettigt rolig än tvärtom. Han kunde dock vässat borgarhäcklingen bättre :-)



Många pussar och kramar

Mamma

2009-10-17 @ 12:10:16
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Almie

SNYGG i håret :)

2009-10-18 @ 16:04:00
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hilding

Du ska kolla på death note för JAG vann vAAALEEt! Jag har mandaaaaat! xD

2009-10-19 @ 16:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0