Veckan som gatt

Torsdag, 22 Oktober, kl 10:20

Jag har fatt aterhamta mig fran gardagens inlagg och ar nu redo att uppdatera om hur veckan har varit och hur resten av veckan kommer att se ut. Jag sitter pa biblioteket och kan, naturligtvis, darfor inte anvanda vara kara svenska bokstaver. Det kanske gar bra att lasa i alla fall!

Som forra veckan har vadret varit uselt, speciellt i helgen var det hemskt deprimerande. Var den samsta helgen nagonsin, jag var valdigt deppig. Visste inte att vader kunde bryta ner en sa... i alla fall, veckan har varit molnig och regnig. Igar (onsdag) mellan elva och halv tva sken solen och jag njot ett tag. Vid halv tre invaderade molnen och det blaste forskrackligt. Hall tummarna at mig att allting blir bra i helgen! Annars kommer jag deppa igen, det finns ju inget att gora.

I mandagskvall gick Horst ut med Misbe och jag blev lamnad med Justine ett tag. Sen ett par veckor tillbaka har vi haft mandagsmoten dar hon berattar hur veckan ser ut med functions osv. Vart mote i mandags utvecklade sig till en forvandlingsplanering. Jag har mistankt att Justine inte ar sa nojd med huset, men det kom nu fram att hon var rakt igenom supermisnojd och knappt gillade att komma hem till det. Ni har ju sett hur det ser ut... jag har vant mig (olikt mig) men hon var redo att klattra pa vaggarna. Sa som sagt, motet utvecklade sig till en planering. Vi gick igenom huset rum for rum och bollade ideer (hittar inget tecken pa tangenbordet!), jag fick utlop for de tankar som kokat runt i mitt huvud de senaste fem manaderna. Det var jattekul! Vi har ju tidigare diskuterat hur vi ska byta rum for sommaren och nar bebisen kommer sa vi utgick fran det helt enkelt. Jag ska t ex byta rum med Justine och Horst, sa jag far ett mycket mindre rum men med en garderob, tjiho! Medan de tar mitt rum med bebisen. I alla fall, det tog oss ungefar 1,5 timme att ga igenom allt. Jag kommer ha hacken full fram till Jul men det kommer bli valdigt roligt. Ett litet projekt. Det jag har borjat med ar att ta ner de hemska gardinerna. Det har varit tva lager av gardiner i alla rum, nu ska det bara vara ett lager vilket kommer att bli superbra. De flesta gardiner maste laggas upp, Justine har bara lagt upp dem med nalar men nu ska det klippas och sys upp. Jag klipper och lagger upp, sen skeppas de till en bekant till Justine som ska sy.
Jag kan ga igenom hela listan for er med det skulle ta evigheter och inte vara sa intressant. Men jag kommer ha en del att skriva om nu nar projektet rullar pa!
Den irriterande delen som satter kappar i hjulet for oss i det har projektet ar GIVETVIS Horst som ar skeptisk till allt och han lar inte lyfta ett finger for att hjalpa till. Inte ens hans egen skrapbokhylla lar han ta hand om. T ex vill han inte gora sig av med kylskap nr 2 (som tar massa plats) for vart ska han stalla sin OL? Nu nar sommaren kommer maste han ju kunna dricka och bjuda pa kylskapskall OL! Till och med Justine suckade nar han borjade babbla pa om hur det dar kylskapet inte ska ivag nagonstans... suck.

Vi gar vidare. Mitt har har givetvis inte hallt i sig sa bra sa jag var precis nu (innan jag kom in till biblioteket) inne hos Lucy igen och fick det klippt. Lockarna kom fram da minsann, men gud va kort det blev. Jag som har haft sa langt har valdigt lange... huvudet kanns valdigt latt. Det ar blott och ska latas sjalvtorka, innan jag aker och hamtar Kate ska jag sticka in huvudet hos dem igen och bara se hur det ser ut. Jag lar uppdatera er om hur det gar.

Hmm, nu har jag skrivit ganska mycket. Vad mer hade jag att beratta? Inga planer for helgen an sa lange, jag lar jobba pa huset eller spendera all tid i solen om vadret blir bra.
Ni far ursakta stavfel och grammatiska fel, det finns ju inget rattningsprogram.

PS. Jag kommer numera skriva datum och tid eftersom bloggen registrerar svensk tid! Irriterande, allt blir ju fel da.


Kommentarer
Postat av: Hilding

Haha Hanna den lila arkitekten =) Nu får du utöva The Sims IRL! hahaha

2009-10-22 @ 19:39:42
Postat av: Papsi;-)

Hej Hanna, håller med Hilding, måste vara ett dröm scenario för dig att få planera om huset...Sims!? Ja varför inte:-)



Puss älskade dotter!

Papsi;-)

2009-10-24 @ 18:33:55
URL: http://sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0