Frustrerad

Självklart visste jag precis vad jag ville skriva om kl halv elva igår kväll. Nu vet jag inte alls naturligtvis. Total hjärntorka. Vi får se hur det här inlägget går helt enkelt. Något säger mig att det kommer bli mycket trist babbel.
Något jag har glömt att berätta är att vi har en ny gäst! Christian var bara borta två nätter innan en ny flyttade in. Det var väldigt oväntat från min sida. Tydligen har en kvinna från Österrike ansökt om jobbet som Duty Manager på restaurangen. Hon har varit och arbetat i Nya Zeeland förut och var intresserad av att komma tillbaka. Så hon flög hit och hade en intervju med Horst och Justine i onsdags. Vid 11-tiden ringde Justine och berättade att de anställt en Sylvia och att hon behövde bo hos oss någon vecka eller så innan hon hittar ett boende. Sylvia är ganska trevlig, jag hoppas hon kommer kunna ta mycket jobb från Justine och Horst så att de inte behöver jobba lika mycket.

Första skollovsveckan är ju nu över. 30 timmar har jag spenderat själv med barnen. Vi har haft det ganska bra. Inga konstigheter eller bråk. Nästa vecka kommer att bli extra tuff, mycket functions för Justine och Horst vilket innebär att jag har barnen från tidig morgon till sen eftermiddag alternativt kväll. Jag missar massa boxning alltså! SUCK Är vädret bra (till skillnad från den här veckan) så lär vi ha en del att göra i vilket fall. Dagarna blir så oääääääändligt långa ibland. Som jag har nämnt tidigare så är ju Fergus och Kate rätt dåliga på att underhålla sig själv, generellt sett. 

Trots allt jobb har jag läst sjukt mycket. I måndags hade jag ungefär 150 sidor kvar av Harsh cry of the Heron (typ första delen i Sagan om Klanen Otori- "trilogin") som jag då läste ut. I onsdags lånade jag nya böcker. Jag började då på Lottery (300 sidor) och torsdag eftermiddag var jag klar med den och började på Across the Nightingale Floor (den egentliga första delen i Sagan om Klanen Otori- "trilogin"). Den läste jag ut igår kväll och idag ska jag börja på The Fellowship of the Ring. Känner för att läsa om dem här i Sagan om Ringen- land. Jag har ju börjat på Otori- böckerna för tredje gången och jag vet inte hur det blir att blanda dessa. Känns det inte rätt att börja på Sagan om Ringen sparar jag den och kör de resterande tre Otori- böckerna först. Vi får se hur mycket jag hinner läsa nästa vecka...

Har också bara sett en massa deprimerande filmer den senaste tiden. Förra helgen lånade jag ju The Phantom of the Opera som var världens besvikelse. Jag tvingade mig igenom den två timmar långa filmen bit för bit (jag hade ju trots allt betalat för den) förra söndagen och i måndags. URTRIST! Dålig musik, tråkig handling, osv osv.
I slutet på förra veckan hyrde Horst Defiance, WWII skräp. Sen i fredags hade han hyrt The Boy in the Striped Pajamas. WWII- depp. Ofta när Horst hyr en film tittar jag inte ens för han hyr bara massa skräp. Mycket andra världskriget, mycket Al Pacino thriller/action, mycket utländskt konstigt.
Själv försöker jag bara låna bra filmer förstås. Jag avskyr verkligen deprimerande filmer.
Vi går vidare; i fredags hyrde jag en japansk film The Sinking of Japan. Apokalyptisk film, Japan sjunker/förstörs snabbt som hundan på grund av olika naturkatastrofer. Jag förstod väll att filmen inte skulle vara så uppmuntrande men den var ju japansk, så jag visste att den borde ha något bra. Men icke. Bara en annan två timmar lång film att ta sig igenom.
Så kommer vi till igår då jag inte hade en aning om vad jag ville hyra. Jag hyr bara ”gamla” filmer för de kostar $3,50 (Halvnya kostar $6,50 och de allra senaste kostar $8) så jag måste oftast leta på Internet efter vad jag vill se. På Highly Recommended hyllan hittade jag Dead Poet’s Society och den har jag ju hört mycket om. På baksidan står det att den är hjärtvärmande, bra tänkte jag och hyrde den. FEL! Den var ju inte hjärtvärmande ett enda dugg! Blä. Några tips människor? Både bok och filmtips uppskattas!

Det som mest gått mig på nerverna den här veckan är Internet. Det är verkligen uselt. På grund av regnet har det fungerat väldigt lite. Det svänger hit och dit. En timme funkar, nästa tre timmar funkar inte osv osv. Så att bestämma Skype-tider t ex har inte fungerat eftersom jag inte vet när Internet ska pucka sig. Nu när jag skriver det här så puckar det sig. Har startat om Internet lådan tre gånger idag med mer eller mindre framgång. Ush.

Nej, nu får det va slut. Vi får se när jag lyckas få upp det här inlägget.


Kommentarer
Postat av: Hanna

The boy in the striped pyjamas, hur kan du bara säga att den är depp. Den är hemsk! Jag och Jessica gick som zombies från bion när vi hade sett den. Den är ju grymt bra men jag hade mardrömmar efter, värsta filmen jag har sett!



Och Defiance, kanske inte världens bästa film men den är ju faktiskt helt okej.



Hmm, kanske bara att inse, vi har nog inte riktigt samma filmsmak så jag ska inte tipsa dig om några tunga filmer, däremot Stigmata kanske? Grymt bra enligt mig, men det är ju jag det ;-)

2009-10-04 @ 20:50:43
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Hilding

Jag ska försöka komma på nått som du kan se, men vi har ju inte direkt samma smak xD Dock var Band of brothers (det är ju iofs en serie) fär jävla bra, om WWII xD Förlåt.. men sånna filmer e ganska bra tycker jag -.- Även om dom är deprimerande!

2009-10-05 @ 18:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0