Helgen

Måndag, 26 Oktober, kl 08:50

Oberäknligt många gånger har jag suttit i trädgården, eller inne i huset och tänkt vad jag skulle göra med utrymmet om jag kunde styra allting som i The Sims! Min fantasi kan springa iväg rätt rejält i sådana lägen… tyvärr har jag inte tillåtelse att styra husets utseende ens i närheten av så mycket som jag skulle vilja. Om Justine gav mig typ $500, en helg och friheten att göra vad jag ville så skulle jag kunna göra det här huset till ett riktigt fint ställe men icke. Jag gör dock vad jag kan! Igår spenderade jag några timmar på att avverka en del uppgifter på min lista. Jag tog jättegardinerna ut på bordet utomhus och la upp dem och nålade så att de är redo att sys. Jag var utomhus för ÄNTLIGEN kom solen! Det var strålande hela dagen, tjoho! Så fint att jag till och med gick in på Number 1 Shoes i Nelson och köpte skor… ett par flip flops och ett bar ballerinskor med kilklack. Det kändes jättelyxigt, jag handlar ju knappt något till mig själv nu för tiden. Varken skor eller kläder. Allt jag handlar är mat, hyrfilm och boxningslektioner.

Idag är det Labour Day och barnen kommer hit vid lunch. Men Justine och Horst tar ledigt idag för en gångs skull så det ska väll hitta på något. Det är fortfarande ganska tidigt på morgonen men när jag tittar ut genom fönstret ser det bra ut, sol och molnfritt. Det blir mer utomhusaktivitet för mig alltså. Jag som tänkte fortsätta inomhusstädningen… det behövs. Kanske lägger upp fler gardiner utomhus istället.

Bra att ni tyckte om min frisyr, jag vänjer mig fortfarande. Men det är trevligt att ha lite volym! Luggen är rätt jobbig men det kommer väll en dag då jag gillar den också.

Förresten, jag tror också att jag en dag kommer vara rätt trött på sol och värme! Den är igång nu och jag kommer ha den i ungefär ett år till… men än så länge njuter jag.


Kommentarer
Postat av: HIlding

Då kan du ta o skicka sol och värme hit!! xD

2009-10-30 @ 18:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0