Månadens besvikelse

Jag har nog inte pratat så där jättemycket om boxnigen och Donna (tränaren) som det egentligen förtjänar. Boxningen tar upp mycket av min tid och när jag inte är på plats tänker jag på det en hel del. Har ju varit osportig hela mitt liv och känt mig ganska nöjd om jag tar en promenad eller två i veckan. Boxningen har förvandlat mig till en adrenalinarkoman och jag tycker att tre pass i veckan inte räcker! Ganska stor förvandling eller vad säger ni?
Vem ska vi då tacka och ge all cred till? Jo Donna. Donna är min idol. Denna brittiska, blonda muskelberg är som en gud. Donna är för mig som Fille var för Herkules, Gandalf var för Frodo och Obi-Wan Kenobi var för Anakin Skywalker. Hänger ni med?

Så idag fick jag gå på ett kvällspass för första gången. Donna hade inte haft några pass under dagen på grun av vårlovet (för er som missat: det är lov här nu innan den sista och fjärde terminen börjar efter nästa vecka) och var därför lite halvvimsig. Hon hade glömt att ta med sin musikspelare och hade fått ringa sin man och be honom komma och lämna den. Liten paus här för att kort introducera min bild av Donnas man. Hon har pratat lite om honom, och även om sin son och sin dotter. Med min ohälsosamma syn på Donna har jag förstås skapat en ganska overklig bild av hennes man. Han är säkert lika stort träningsfreak som Donna, ganska charmig och rolig osv osv. Här avbryter vi pausen för att komma till det ögonblick jag byggt upp för: Donnas man kommer in genom dörren. Det tar några sekunder innnan jag samlar mig och slutar stirra. Han är givetvis rent motsatt min bild av honom! För in kommer en skallig, lite äldre man med kulmage, dubbelhaka och iförd slafsiga kläder. HJÄLP! Stereotyp bild av en brittisk förortspappa från en större engelsk stad. Tänk Keira Knightley's pappa i Bend it Like Beckham. Så såg han ut ungefär. Som sagt tog det ett tag innan jag samlade mig från denna smärre chock.
Jag känner inte människan så jag ska in dömma. För hans (och min egen) skull är det bäst att han är jättesnäll, mysig och rolig. Men framförallt; att han är en bra man åt Donna! Annars...

Nej, det händer inte så mycket i övrigt. Mer spännande än så här blir det inte.

Kommentarer
Postat av: Mats

Månadens goda råd:

"Om man inte har några förutfattade meningar så riskerar man inte heller att bli besviken"



2009-10-01 @ 16:36:02
URL: http://www.karlshall.se
Postat av: Almie

Wow. What a transformation! Träningsfreak :P Du kan inte inspirera mig lite, jag skulle nog behöva det..

2009-10-01 @ 18:14:15
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Malin

Ha ha ha - typiskt en mig närstående att vara en sån messerscmidt :-)



Donnas man kan ha dolda talanger - tro mig!

2009-10-01 @ 18:50:26
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0