Redovisning av veckan

Igår och idag har vädret varit underbart! Jag har spenderat varenda möjlig sekund i solen. Både igår och idag förmiddag har spenderats ute med Fergus och Kate. Vi har tagit det lugnt, de har lekt en del och jag har läst. Har också spelat en del UNO… Konstigt att jag aldrig har nämnt det förresten; UNO är deras superfavoritspel. Vi fick det av Justines vän Vicky när hon hälsade på i slutet av juni/ början av juli. Sedan dess har det i alla fall varit storfavoriten. Tror inte det har varit många dagar då vi inte spelat åtminstone en gång. Givetvis är jag äckligt trött på det men det går an att spela när vi sitter ute i solen, blir liksom uthärdligt då.

I måndags eftermiddag var jag ute och tog kort på blommorna som blommar för fullt nu när våren är igång. Det har ju kommit önskemål om det... host pappa host

  
  
 

Så igår eftermiddag åkte vi in till Tahunanui (stadsdelen vid stranden i Nelson) där Fergus och Kate fick leka i den stora lekparken lite över en timme innan vi gick till Natureland. Det är rätt litet men de har en hel del skojiga djur där så vi spenderade resterande delen av eftermiddagen där. Kameran var givetvis med! Massa (djur…)bilder följer.

  
  
  
  

Idag efter lunch åkte vi till Motupiko för att titta på bin hos Nelson Honey. Första gången jag har åkt söderut (i inlandet)! Det var spännande, resan alltså. Bina var lite av en besvikelse. Det var bara ett rum där de hade inglasade ramar på väggarna för att visa bina. Fergus verkade nöjd dock så det var väll bra. Vi åt en glass och sedan åkte vi hem. En ganska lång resa för en kort vistelse, tror resan dit tog längre än tiden vi spenderade där. Jaja.

Imorgon kommer vädret att vara sämre. Kl är halv sex och molnen täcker himlen redan. Barnen är hos Keith och de kommer tillbaka vid 10 imorgon. Vid 11 kommer två av deras vänner, Emma och Brody, och spenderar några timmar här. Det är bra. Justine och Horst har två bröllop imorgon så jag har dem ända fram tills läggedags.

På fredag kommer vädret också att vara tråkigt så det blir nog besök hos SPCA för dem och ett par timmar på Chipmunks. Även fredag är en heldag för mig och på lördag har jag dem fram tills lunch då jag kör dem till Keith. Fullt upp hela veckan alltså! Saknar boxningen.

Den 14, onsdag nästa vecka har jag min nya tid hos frisören. Spännande spännande.
Det var allt för nu, full uppdatering.

PS. Sylvia flyttade ut igår. Bara vi fem för första gången på 5-6 veckor!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka bra bilder du tar! Sabla unge! Vi får diskutera dem i helgen. En del av dem ska definitivt in på fotosidan!!!



Många pussar och kramar

Mamma

2009-10-07 @ 10:08:54
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Hilding

Jag vet inte om det bara är jag som yrar eller om det bara värkar så, men jag tycker det värkar som att du och barnen kommit rätt så bra överens på senaste tiden? Haha värkar så i alla fall, o det e ju bra =) Tyvärr har jag inte kommit på några filmer eller böcker..

2009-10-07 @ 17:43:21
Postat av: Papsi;-)

Hilding varför tipsar du inte syrran om den film vi var på i helgen:-)? Flickan som lekte med elden, du skulle älska den Hanna...not:-)



Och att tipsa om böcker för min del är väl minst sagt onödigt, typ!



Kram

Papsi;-)

2009-10-07 @ 22:46:29
URL: http://sodertaljesk.se
Postat av: Papsi;-)

Äntligen Hanna, jag blir IMPONERAD, även om jag inte kan sånt där så ser jag att bilderna håller MYCKET hög kvalité. Ser skönt ut med vår, ska vi byta:-)?



Här tränger höstmörkret på allt mer, mörkt när man går på morgonen och mörkt när man kommer hem, deprimerande!



Nu har vi blivit med piano hemma oxå, två gamla 50-taggare slet upp det för trappan med benäget bistånd från Uffe. Tusan vad tungt! Jag vet att jag INTE tänker flytta på det den dagen när det är dags...phuu.



Puss & kram

Papsi;-)

2009-10-07 @ 23:05:52
URL: http://sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0