Böcker och hemresa

Vill börja med att berätta att min hembiljett är inköpt och den skrev ut idag. :-) På kvällen den 25 April åker jag från Auckland, mellanlandning i Los Angeles och i London för att den 26 April kl 17:20 anlända på terminal 5 på Arlanda... WOW! Det känns lite roligt att ha biljetten hem. Rätt bra och definitivt.

I övrigt finns inte mycket att berätta. Men jag tar GÄRNA emot massor av boktips! Jag slukar böcker för tillfället (sedan ungefär två månader tillbaka), det blir i snitt 1,5 i veckan så tips uppskattas.
Här är listan på de böcker jag läst sen jag kom hit (i läsordning, inkluderar bara de böcker jag läst klart, har även läst en del fackböcker och vanliga romaner som jag inte läst klart för att de var inte intressanta):

Angels and Demons - DAN BROWN
Out - NATUSO KIRINO
How shall I tell the dog? - MILES KINGTON
Inishowen - JOSEPH O'CONNOR
Grotesque - NATSUO KIRINO
Terror Firma - MATTHEW THOMAS
The Scarlet Pimpernel - BARONESS EMMUSKA ORCZY
All she was worth - MIYUKI MIYABE
Sputnik Sweetheart - HARUKI MURAKAMI
The Remains of the Day - KAZUE ISHIGURO
The Portrait of Dorian Grey - OSCAR WILDE
Northanger Abbey - JANE AUSTEN

Endast tips på utländska böcker tack, lite svårt att hitta svenska författare här... Har en reservation på Charlaine Harris Dead until Dark, men står som nummer 4 på listan så det lär ta ett tag innan jag får den.
Hade mycket underliga drömmar om Twilight böckerna inatt så jag funderar starkt på att läsa dem i allmänbildningens syfte, man måste ju läsa skräp för att kunna uppskatta det bra också. Problemet är att även de böckerna har mellan 5-10 reservationer så det får vänta.

Så, ut med alla boktips tack! Det skulle jag uppskatta väldigt mycket. :-)

Kommentarer
Postat av: Hilding

Synd att jag inte är en bokmal jag själv.. Kanske läsa den där james bond boken du gav mej? den va fan asbra, den rekomenderar jag xD Om du inte gillar james bond så varför inte i allmänbildningens syfte? ;)

2009-09-21 @ 22:50:11
Postat av: Almie

Hur kan du säga att Twilight är skräp om du inte ens har läst dom?



Jeff Lindsay - Dearly Devoted Dexter

Läs den.

2009-09-22 @ 20:50:18
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Papsi;-)

Gokväll Hanna,



Då ska vi notera datumet i almanackan, gjort!



När det gäller tips på böcker, utländska dessutom. Ja då känner jag mig väldigt "off". Men det är väl knappast från papsi som du räknar med att de heta tipsen kommer ifrån:-)?



Vi har rätt stor skillnad i smak när det kommer till böcker, eller hur!?



Annars är det mesta rätt bra hemma. Sensommarvärmen håller i sig och hösten så här långt har varit väldigt varm och regnfri. Enstaka skurar bara. Mig gör det inget, kyla och snö får gärna vänta till advent eller Lucia för min del!



Puss och kram från papsi;-)



2009-09-22 @ 21:58:03
URL: http://www.sodertaljesk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0