Håret visar vart skåpet ska stå

Här sitter jag och är äckligt förbannad på mitt hår. Jag trodde att jag hatade mitt hår för 5 timmar sedan; det gjorde jag inte. Det jag tyckte då kan inte jämföras med vad jag känner nu.

Idag var det dags att permanenta håret. Kl 12:00 sätter jag mig i frisörstolen, processen tar 2,5 timme. Kl 14:35 betalar jag $160. Frisören har bara fönat håret lätt så det är fortfarande fuktigt. Jag springer runt i centrum ett litet tag (hyr film, köper mjölk...), kör hem med stora förväntningar på håret. Kl 15:15 ställer jag mig framför spegeln och tillbaka stirrar samma Hanna som tittade i spegeln tre timmar tidigare. Nästan i alla fall. Håret är lite rufsigt men inte ett smack har hänt.


(webcam bild, inget batteri i min kamera)
Så här brukar mitt hår se ut ett par timmar efter jag gått ut ur duschen och låter det torka av sig själv. Slutsats? Jag trodde mitt livlösa hår var dött, men icke. Mitt hår har ett helt eget litet liv och kemikalier, rullar och frisörer kan inte styra det.

Min feta gissning är att om ett par timmar kommer mitt hår ligga platt igen.
Gissa vem som går in till frisören imorgon.

Kommentarer
Postat av: Almie

Wow. Reklamera.

2009-09-26 @ 11:00:16
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hanna

Surt... Visa var skåper sa stå imorgon!

2009-09-26 @ 13:10:44
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Almie

Btw, vad glad du ser ut att va :) Jag vet att du säkerligen inte var nöjd med håret när bilden togs, men ändå. Jag hoppas att du har lite roligare annars ;)

2009-09-26 @ 16:47:47
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Almie

Btw nummer 2. Vilket långt hår du har!!! (Så nu ska jag sluta sönderkommentera det här inlägget, jag skriver ett mail istället)

2009-09-26 @ 16:48:52
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: sabina

Ja permanentade mitt hår i tisdags :)Synd att du inte vart nöjd. :( kram

2009-09-28 @ 23:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0