Hur man spenderar $145 på två timmar

Efter att ha sparat mycket pengar och inte spenderat särskilt mycket de senaste två månaderna var det fruktansvärt smärtsamt att spendera pengar. Det var ganska oundvikligt men det gör fortfarande ont.

Under min veckas ledighet står jag för all mat själv, förutom det som redan finns i huset. Därför fick jag idag gott gå och handla lite mat, varav jag tar med mig en del till Christchurch. Totalt blev det ca $20 på mat, och det täcker bara frukosten under veckan, knappt det eftersom jag inte köpte mjölk… Det är tur att jag upptäckt hur underbart gott havregrynsgröt är, det är ju väldigt billigt.

 Eftersom jag endast hade 0.16 cent kvar på mobilen var jag tvungen att fylla på den med $20.

Då jag upplevt ganska rejäla smärtor i fötterna när jag tränar (step-ups och hoppa hopprep har jag fått skippa t ex) så var jag tvungen att köpa ett par ordentliga träningsskor. Mina sneakers är väll inte så bra fotstöd. Hade tänkt spara inköpet till Christchurch men jag gick in på Sterling Sports i Richmond för de hade rea och efter att ha provat ett antal exemplar (host) blev det ett par för $90. De var på rea, originalpris var $150 så det var väll ganska bra.

Sist men inte minst är jag ÄCKLIGT TRÖTT på kommersiell radio. Jag är van vid att vara intellektuell och lyssna på P1. Men här finns två kanaler att välja mellan i bilen, antingen ”Nelson Classic Hits” eller ”FM Radio Nelson”. Eftersom jag sällan får in den senare blir det alltid Classic Hits. Trots deras ”9 to 5 no repeat workday” så spelas samma valfritt svärord skit varje dag. Jag lyckas alltid få skitmusik. Jag gjorde en lista på de låtar som spelas konstant, vissa oftare än andra, det är extremt. Följande låtar bör förbjudas för all framtid!!! (har inte inkluderat ett par för jag kan inte hitta dem) Vissa är rent ut sagt motbjudande... tortyr...

Waking up in Vegas, Katy Perry
Paparazzi, Lady Gaga
You belong with me, Taylor Swift
Love Song, Sara Bareilles
Halo, Beyonce
Man in the River, Michael Jackson
The Sweet Escape, Gwen Stefani
Don’t Speak, No Doubt
Mercy, Duffy
CandymanBeautiful, Christina Aguilera
I’m Yours, Jason Mraz
You found me, The Fray
21 Guns, Green Day
Use Somebody, Kings of Leon
I Gotta Feeling, The Black Eyed Peas

SÅ, jag har nu inhandlat CD-R skivor för $14, jag kommer bryta ihop om CD-spelaren i bilen inte kan spela de skivorna… men det visar sig, nu ska jag ägna mig åt att bränna över musik som går att lyssna på till skivor. I fortsättningen behöver jag inte utsätta mina stackars öron för det skräp radio spelar.

Där har ni $145....

Imorgon blir det Christchurch, TJIHO!!! Ska bli underbart, massa uppdateringar när jag kommer hem då kanske.

PS. Nu låtsas vi som att Horst inte finns, blir bara vansinnig när jag tänker på honom.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Fötter ska man vara rädd om - bra köp!



Det mesta av musiklistan säger mig ingenting men så har jag mobbat komersiell radio hur länge som helst. Fast jag gillar ju No doubt och Gwen Stefani och Duffy.....

2009-09-11 @ 14:58:36
URL: http://www.pimpaminhyllar.se
Postat av: Karin

haha skön hanna. man in the river gav mig ett gott skratt, då det ska vara man in the mirror. Det bekräftar bara en sak, hur less du är på skiten! :D

2009-09-12 @ 13:36:23
Postat av: Hilding

Ungefär hur mykt kr e det? o.o

2009-09-15 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0