Regn och rusk

Soliga Nelson har drabbats av världens regnperiod. Det har regnat, i princip, konstant sedan i måndags. Speciellt igår (tisdag) regnade det nonstop. Världens jättepölar överallt, vissa liknare mindre sjöar. Det ska vara väldigt soligt imorgon säger de, men det visar sig. Helgen ser också ruskig ut... ush.

Igår var extra rusktigt för mig. Vaknade vid midnatt mellan måndag och tisdag och mådde fruktansvärt pyton. Sprang till toaletten och ni kan ju gissa vad som hände där. Gick upp fyra gånger under natten/morgonen och tömde hela magsystemet, lyckades sova några timmar emellan. Jag gick upp vid sju för att dela med mig de goda nyheterna till familjen. De skulle ha en function vid lunch så jag var tvungen att ta Fergus och Kate då trots allt. Sista gången jag sprang på toaletten var vid 10 tiden. 45 min senare kom Fergus och Kate. Fick passa dem fram tills fem. Vilken pina det var. Ingen mat, illamående, trötthet, ont i hela kroppen och så försöka underhålla Fergus och Kate samtidigt. Suck.
Jag gick och la mig halv åtta igår och vaknade halv nio idag, 13 timmars sömn! Men jag känner mig bättre, magen är lite lustig men den fungerar i vilket fall. Tror inte det var maginfluensa, måste varit något jag ätit. Jaja, det är väll i princip över nu i vilket fall.
Fergus och Kate åkte nu på kvällen hem till Keith så Justine och Horst är ute och har skojj men hela restuarangpersonalen. Jag blev erbjuden att komma med men jag hade varken energi, lust eller ork att gå. Istället stannar jag här och ska se Sinking of Japan. Gud vilken nörd jag är. Jag får nästan dåligt samvete, vad tror Horst och Justine om mig egentligen? Jag är verkligen ingen normal ung människa, jag går ju aldrig ut och festar, shoppar och träffar vänner. Hjälp.

Förresten har jag fått en ny tid hos frisören, den 10 oktober, gratis förstås. De ska använda något annat medel och andra rullar. Det visar sig hur det går.

I övrigt händer här ingenting alls, som vanligt alltså!

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är bara att se till att inte få matförgiftning nästa gång det vankas fest :-) Jag skulle inte heller gått.



Du skriver så himla bra!



(men stavar som en kratta)



Många pussar och kramar

Mamma

2009-10-01 @ 11:58:21
URL: http://www.pimpaminhylla.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0