Så bra är mobilkameran

Så vad hände idag? Jo, sadisten i Horst gillar att plåga Nya Zeeland- nykommlingar och skulle idag få utlopp av sina sjuka behov. Ut med Christian (han som kom från Tyskland förra veckan) till Rabbit Island med de andra två kockarna från restaurangen (Lucas och Leon) för att plocka "cockels" (vet inte vad det heter på svenska, typ snäckor). Tydligen lever dessa då i sanden.
Jag visste inte vad som väntade när Justine, jag och barnen tillsammans med Lisa och hennes barn åkte ut till Rabbit Island för att titta på när de "fiskade" cockels. Det som visade sig var Christian i en våtdräkt (exklusive fötter) som fick gå ut i vågigt vatten och plocka dem från botten. IDAG VAR DET KALLT! Kanske 9 grader i luften, fruktansvärt blåsigt och där går Christian ut i vattnet. Jag ryser av att bara tänka på det. Horst tyckte det var jättekul och skrattade glatt, de andra grabbarna tyckte det var lite kul också, jag, Justine och Lisa var mest oroliga för hans hälsa. Men då hade vi inte sett allt! För springande kommer Jamie (som jobbar i köket) endast iklädd badbyxor och han går ut i vattnet för att "hjälpa" Christian. ENDAST BADBYXOR! Såg ni? ENDAST badbyxor. Han blev blå.
Bilden nedanför är tagen med mobilkameran.



Sen kan jag ju berätta om den lilla geten som föddes förra helgen på SPCA, helt underbart bedårande. Så otroligt liten. Har inget namn än, vet inte ens om den är en liten "flicka" eller "pojke". Även dessa bilder är tagna med mobilen. Nedre bilden visar den lilla geten i Söndags, knappt en dag gammal. Den övre bilden är från idag, Polly i förgrunden och den lilla geten i bakgrunden. Men Polly och den nya geten bör inte vistas tillsammans, Polly är dåligt och o-getigt inflytande!
Andra bilden visar en katt som nu sitter i en av isolationsrummen. Jag höll på att skratta på mig när jag såg henne första gången! De var tvungna att raka av pälsen så det ser minst sagt urkul ut. Jag har inte hanterat katten så jag vet inte hur trevlig hon är men jag får nog tillfälle på Söndag, ska bli intressant.

 

Det sista jag har att redogöra i detta lilla inlägg är ännu en ändring av mina Christchurch planer. Jag har haft lite tur för en gångs skull. Förr-förra söndagen pratade jag med Lloyd (har nämnt honom en gång, han kommer till SPCA var fjärde vecka) och hastigt nämnde jag att jag skulle till Christchurch. Eftersom hans mamma bor där erbjöd han att prata med henne för att ge mig möjligheten att bo hos henne istället för på YHA. Fick klartecken idag att hon ställer upp, super! Hon kommer upp hit i helgen för att hälsa på så jag ska träffa henne och Lloyd på lördag förmodligen. Det är en liten lättnad att kunna bo hos henne för då kan jag spara lite pengar och kanse stanna en extra natt eller två i Arthur's Pass. Finemang. :-)

Kommentarer
Postat av: Almie

Kanoners med Christchurch - spara pengar är alltid bra och att bo hos en tant kan ju bara va trevligt. Allt är bättre än hostels :P Och! Den där katten, förlåt, men det var bland det fulaste jag sett, stackarn... :)

2009-09-03 @ 15:59:23
URL: http://almiie.blogg.se/
Postat av: Hilding

HAHAHAHHAA!! Dom hade inte kunnat raka HELA katten när dom ändå höll på? Hon ser ju för täskig ut! Söt get med :O

2009-09-04 @ 16:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0