Aj då

Onsdag, 3 Februari, kl 19:19

Första hela lediga dagen på ett tag! Sköönt, eller jag städade i 1,5 timme i morse men det räknar vi inte.
Eftersom vädret är så underbart (det ser ut som att Februari kommer bli en toppenmånad) tänkte jag cykla ner till Rabbit Island och spendera dagen där idag. Justine, Horst, Raul och Natalie åkte ner med kajak, fiskeutrustning och en massa andra grejjer för att försöka få något till middag. Vid halv tolv började jag cykla och mötte dem sedan där nere. Vi hade de trevligt i solen, högvattnet var inne så det var trevligt att bada. Det blev ingen fisk, eller något annat heller dock. Två bebishajar fastnade på kroken men de slängdes tillbaka. Låter vansinnigt men bebishajar är väldigt söta! Liksom hajar i miniatyr (ca 30 cm).

Jag var noga med solskyddskräm. Tyckte synd om Justine (inte Horst!) som bränt sig och var glad att jag inte gjorde det. Sen började jag känna ryggen... tittar i spegeln och visst är jag röd, aj aj aj. Justine sprejade precis på after sun lotion vilket var urskönt. Måste vara mer försiktig nu när solen är framme så mycket.

Imorgon är det SPCA på morgonen förstås, sen kanske jag åker och hälsar på Donna på eftermiddagen innan boxningen på kvällen. Fredag är städning hos Lisa och sen hämtar jag barnen från skolan och jobbar fram tills jag åker till Queenstown på onsdag nästa vecka. Så ser planeringen ut ungefär.

PS. Jag såg Hundtricket i går, det var en jättekul film ju!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hundtricket är urkul, äntligen någon som har förstått det!

2010-02-03 @ 08:53:08
URL: http://nogg.se/hep
Postat av: Mamma

Så det finns hajar!!! Jag visste det! I vilket fall som helst är inte ens bebishajar söta. Det är ett elände att kräken behövs för den ekologiska balansen men det är också den enda anledningen till att de får finnas. Fula och äckliga.



Vi såg Bottle Shock häromdagen - den var lite kul faktiskt. Får väl se till att hyra Hundtricket.



Det snöar - igen. Bilden jag la in på facebook gör inte den vita Sverigevärlden rättvisa längre. Det går inte att ploga med vår traktor längre pga för mycket snö. Suck. Bra att solen skiner på dig men akta dig för att bli bränd!



Många pussar och kramar

Mamma

2010-02-03 @ 10:41:17
URL: http://www.pimpaminhylla.se
Postat av: Almie

Haha nu måste Hanna va glad att du sett Hundtricket, själv försökte jag för ett tag sen...det gick sådär :P

2010-02-03 @ 21:34:17
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0