Ett vattendjur

Lördag, 27 februari, kl 18:55

Men idag har varit ganska roligt faktiskt! Har skrattat mycket i alla fall. Boxning imorse och kl 11 mötte jag Lloyd i Richmond. Vi åt glass på det nya italienska stället (hur ska jag någonsin kunna äta vanlig glass igen?) och sen åkte vi ut till Aniseed Valley för att testa modet lite. Jag har varit där förut, kolla på inlägget "Whispering Falls". Det kanske är mest bilder från själva Whispering Falls Walkway men vi var bara på själva kampingplatsen/parkeringen. Där går en bro ungefär 5-6 meter över floden. Det är här folk badar för det är de enda stället som är djupt nog, överallt annars är det bara, som mest, knädjupt.
När jag var där förra gången var det en man och hans brorson som hoppade i från bron så jag visste att det var djupt nog trots att vattnet var så klart att man kan se botten. Det var bara höjden som fick mig att tveka! Kände mig som världens mes. Lloyd fick hoppa i två gånger (fast han tveka VÄLDIGT mycket) innan jag fick modet att hoppa också. Slog i låret på vattenytan på något vänster så ett blåmärke är på väg haha.
Sen hoppade jag bara från stenarna ner, ungefär 2 meter. Men det gjorde jag många gånger, det var hur kul som helst och vattnet var svinkallt men man slutade bry sig efter ett tag.



Så vi hoppde och simmade och garvade väldigt mycket. Jag svor över det kalla vattnet och det hala stenarna när vi simmade upp på grundare vatten. Det bästa av allt var sötvattnet. Är så trött på saltvatten som smakar pyton, här var det neutralt och trevligt.

Men vi hade inte nog med det. Efter att ha pratat om det ett tag bestämde jag att vi skulle simma ut hit.


Den här bilden är gammal och är tagen under högvatten. Idag var det lågvatten och då är det en kombinerad sten och sandstrand som man klättrar ner till från vägen där jag tog kortet.
Anledningen till att jag inte gjort det tidigare är tanken på okända strömmar men många har simmat ut så det var ju bara att ta risken hehe.
Eftersom det var väldigt soligt och varmt idag var det några andra som badade på den lilla stranden men vi gick rätt ut och började simma. Det var inga problem alls tills Lloyd säger "This is a bit scary", jag svarar, halvt panikartat, "What...? Why?!". Då svarar han med det absolut förbjudna "We don't know what's down there." Hur reagerar jag på det? "SHUT UP!!!!" Hahaha. Pratar man inte om botten och vattnet så kan jag ignorera det, men tas det upp blir man ju skrämd direkt. Jag lugnade ner mig och försökte njuta av simturen istället. Sen kom nästa problem... vem sätter ner fötterna först och provar botten? Haha, det blev inte jag men jag landade i ett sten och sjögräsrev först, ush. Gick bra till slut. Väl uppe på ön var det till att balansera över vassa stenar (sånna där minisnäckor täcker dem), sedan släta stenar och sist stekheta stenar. Vi glänste triumfmässigt där ett tag innan vi simmade tillbaka som gick betydligt fortfare av någon anledning.

Efter simturen var det ett drama med en glömd hund men det löste sig så det går jag inte in på. Vi avslutade dagen på Hell's Pizza med smaskig glutenfri pizza. Mums. Sista pizzan för mig på ett bra tag då det inte direkt finns så gott om glutenfria pizzaställen hemma.

Nu ska jag se Heavenly Creatures (ser inte fram emot precis) innan det blir Skype med pappa ikväll.


Kommentarer
Postat av: Almie

Åh herregud vad kul!!! Du har minsann tuffat till dig rejält! ;)



Hur var Heavenly creatures?

2010-03-03 @ 15:23:37
URL: http://almiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0